Revisjonshistorikk [tilbake]

En kollega som har en elbil uten varmepumpe, sier at forvarmingen son har programmert inn på hjemmeladeren hhhv ladingen på jobben, gir ham inntil 3 mil lenger "rapportert" rekkevidde på de kaldeste dagene. Det innebærer at varmepumpe egentlig ikke har spesielt stor betydning om du kjører relativt korte avstander...typisk et par-tre mil....der du har mulighet for lading i begge ender.

Med Ampera vil det antagelig bety omtrent det samme...selv om det er en noe tyngre bil enn det kameraten har. Derved ville jeg ikke bekmyret meg veldig om dette punktet, Ampera har jo rekkevidde som overgår både Leaf og det VAG-produktet kameraten har...med godt margin.

Mhp Webasto og sådant mer skal det finnes elbiler med slike anordninger, til stor forskrekkelse for MDG og andre miljøfantatikere. Biler med slike anordninger må jo selvfølgelig omfattes av et eventuelt dieselforbud i kjempebyer som Bergen og Stavaner, for ikke å glemem landsbyen Oslo, på "forurensde" dager! I samme setning hørte man også at det boblet tanker om EKSTRA AVGIFTER for sli LUKSUS som en varm bil kunne medføre :-) Så joda...du kan helt sikkert få til en montering av noe sånt i bilen din, men du må være forberedt på at det er en del jobb å få tilpasset...og være gjenstand for sure miner ved EU-kontrollen. Forbrudt er det jo ikke, men at det koster skjorta? Helt klart. Kfr regninga for å få ettermontert Webasto i en japansk bil! Om jeg ikke hadde hatt mulighet for ladekontakt i begge ender, ville jeg nok heller kjøpt et portabelt aggregat for å løse rekkevideproblematikken vs varmen ja :-) !

Antall visninger