Revisjonshistorikk [tilbake]

Først og fremst....spander understellsbehandling. Velg en velrenommert leverandør fremfor den billigste. Dernest passer du ekstra godt på å overholde intervallene for oljeskift / filterbytte. Om også Ford opererer med "longlige-inttervaller" skifter du oftere...ved maks 20.000 km eller en gang i året. Er det registerreim på bilen, er dette også en viktig ting å passe på. Vanlig service utføres forøvrig like godt av et tredjepartsverksted som merkeverkstedet, det viktigste er å finne en pålitelig mekaniker som setter sin ære i å gjøre en best mulig jobb.

Kan ellers anbefale at du selv følger litt med....og tare en enkel sjekk av hjuloppheng / bremser hver gang du skifter dekk vår og høst. Tilsvarende peiler du oljen....og sjekker åpne reimer mv i motorrommet.

Om du ikke har mye erfaring selv, får du en god venn til å forklare deg det første gang, så opparbeider du deg erfaring over tid. Et annet forhold som ikke kan presiseres sterkt nok: sørg for at du aldri belaster motoren før olja er varm. Har du oljetemperaturmåler, følger du med på den, ellers tar det normalt sett 2-3 mil med f.ex VAG TDI.

Antall visninger