Revisjonshistorikk [tilbake]

I ditt sted ville jeg sjekket med et nettforum for Audi eller Audi-klubben. Generelt er allroad-versjonen noe mer problematisk enn en konvensjonell A6 Quattro, min subjektive oppfatning er at sistnevnte er en vel så god bil, som dog er kraftig undervurdert i markedet. Dyre svakheter er primært luftfjæring....der dete finnes...og kamaksler. Multilink forstilling er også spennende, ellers er det jo etterhvert gamle biler vi snakker om her da...prinsippeilt sett er det mye som kan gå i støkker. De som er noe mer skeptiske enn meg, har også angst for andre relativt dyre deler, som turbo, dieselpumpe og automatkasse. Men noe kynisk sett, om du undersøker det som undersøkes kan før kjøp og gjør en vurdering av pris vs stand, er det ikke spesielt mye "verre" å handle Audi enn andre biler. Ha imidlertid i bakhodet at dette er "dyre" biler, der det er både enkelt og fristende å "justere" speedometeret underveis.

Deler er selvfølgelig dyrt...hos merkeforhandler. Det gode er at verden er full av tredjepartsdeler, ofte er den eneste forskjellen at det ikke står "Audi" på pakka. Om du kan skru sjæl, eller har en hyggelig venn eller verkstedsforbindelse, har du et godt utgangpsunkt. Typisk holder jo kritiske deler både 2 og 300.000, da blir plutselig kostnadene pr kilometer absolutt håndterbare...igjen forutsatt at du har et alternativ til merkeverkstedet. Forøvrig sies det at jo nyere bilen er, jo bedre blir den. Om det er et skjæringspunkt rundt 2003/2004, vil jeg ikke vedde på, mener 2005 var et viktig årstall for A6.

Antall visninger