Revisjonshistorikk [tilbake]

Et herlig lukusproblem :-) Nå er det jo to vidt forskjellige biler, der den ene er mer preget av "Panzerwagen" enn den andre. Begge har sine særegenheter som man kan like eller ikke like, en grundig prøvekjøring er absolutt å anbefale. Du skal trives med bilen, og begge er såvidt dyre biler at det er dumt å bomme. Min subjektive oppfatning er at Mercedes har kvaliteter som gjør den til et bedre valg om du kjører mye, ellers har begge merkeverksteder som vet å ta seg betalt her hjemme. Men det finnes jo andre alternativer, en hyggelig tur til Sverige eller Tyskland, eventuelt tredjepartsverksteder som kan sine ting.

Kjørelengden er også såvidt lav at det er å anbefale å sjekke servicehefte og verkstedshistorikk nøye, ikke minst med tanke på faktisk kjørelengde vs speedometerstand. En tilstandsrapport skader heller ikke, spesielt Audi tenderer jo til å være kjørt av dem som har en litt mer aktiv kjørestil enn andre. Har selv fått sjokk og brokk når jeg gikk nettopp en nesten ny A4 Allroad etter i sømmene. Et forhold du ellers skal være oppmerksom på, er trimming: uansett hvordan det er gjort: på en bil som de vi snakker om her, skal det - med trykk på skal - være meldt toll og avgifsdirektoratet og Biltilsynet. Man kjøper bare ikke en bil i denne prisklassen med ulovlig trimming - det kan bokstavelig talt straffe seg.

Et herlig lukusproblem :-) Nå er det jo to vidt forskjellige biler, der den ene er mer preget av "Panzerwagen" enn den andre. Begge har sine særegenheter som man kan like eller ikke like, en grundig prøvekjøring er absolutt å anbefale. Du skal trives med bilen, og begge er såvidt dyre biler at det er dumt å bomme. Min subjektive oppfatning er at Mercedes har kvaliteter som gjør den til et bedre valg om du kjører mye, ellers har begge merkeverksteder som vet å ta seg betalt her hjemme. Men det finnes jo andre alternativer, en hyggelig tur til Sverige eller Tyskland, eventuelt tredjepartsverksteder som kan sine ting.

Mhp utstyr står adaptiv cruisekontroll, eventuelt automat, høyt på min liste, tilsvarende er nødbrems og filholder svært greit å ha - spesielt ved dårlig sikt. Mercedes har hatt slikt utstyr lenge, dette er også utstyr som vil gjøre det lettere å selge bilen når du eventuelt ønsker å bytte.

Kjørelengden er også såvidt lav at det er å anbefale å sjekke servicehefte og verkstedshistorikk nøye, ikke minst med tanke på faktisk kjørelengde vs speedometerstand. En tilstandsrapport skader heller ikke, spesielt Audi tenderer jo til å være kjørt av dem som har en litt mer aktiv kjørestil enn andre. Har selv fått sjokk og brokk når jeg gikk nettopp en nesten ny A4 Allroad etter i sømmene. Et forhold du ellers skal være oppmerksom på, er trimming: uansett hvordan det er gjort: på en bil som de vi snakker om her, skal det - med trykk på skal - være meldt toll og avgifsdirektoratet og Biltilsynet. Man kjøper bare ikke en bil i denne prisklassen med ulovlig trimming - det kan bokstavelig talt straffe seg.

Antall visninger