Revisjonshistorikk [tilbake]

Passat CC er en god bil på alle måter, og en opptur i forhold til enhver japs, selv en Lexus :-) Ikke mer feil enn på Passat, og det du skal ha i bakhodet, er at det er greie biler å jobbe med, en tilgang til både originale og tredjepartsdeler svært få kan matche. I tillegg er det en utrolig stilig bil, om du ser på designstudien til Passat B5 ser du hvor linjene kommer fra......det er Mercedes som har kopiert VW, ikke omvendt. TDI kler bilen godt, men unngå biler som er "optimalisert" eller på annen måte tunet. Ellers ikke et vondt ord om Mølllergruppens versksteder, men du kan spare mye penger på å finne et godt tredjepartsverksted. Det som ellers er viktig med TDI, er å bruke RETT OLJE og skifte FILTERET samtidig, maks 15000 km med delsyntetisk olje, maks 20.000 med longlifeolje blir av mange sett som et fornuftig utgangspunkt. RUST er også et problem på mange nyere biler, også CC, sjekk for karosserirust, sjekk under bilen. Bånnplata blir rustbeskyttet først, deretter montereres man hjuloppheng mv, dette er kun lakkert. Det er bare ikke godt nok på norske vinterveier. Om du finner en grei bil...kjør den rett til understellsbehandling. Jeg har selv kjørt både litt eldre og flunka nye VW rett på understellsbehandling ved levering, det er en god investering på alle måter. Sist, men ikke minst: grundig prøvekjøring er viktig, du skal være fornøyd med bilen i mange år. En tilstandsrapport, det være seg fra NAF eller andre, kan også være en god investering før kjøp. Sjekk også historikken, både mhp vedlikehold og faktisk kjørelengde, som kjent er digitale speedometere like pålitelige som politikere.

Antall visninger