Revisjonshistorikk [tilbake]

Dette er egentlig en Daewoo, eller Opel Antara, men i Chevrolet -drakt og biler som nå ikke har noen Norsk importør. Det gjør den litt ukurant.

Sammen med høy km. stand så skal prisen definitivt var riktig (les: lav) for at dette skal være et smart kjøp.

Biltypen i seg selv er kurant nok. SUV med 7-ster og firehjulsdrift blir sjelden feil. Dette er jo nesten en Volvo XC60 på sparebluss...

Bilen har vel egentlig heller ikke noen store, åpenbare feilø eller mangler - bortsett i fra at den, litt overraskende ikke fikk fem stjerner i EuroNCAP sin kollisjonstest.

Selvfølgelig må en skikkelig test og sjekk tas før kjøp her. Sjekk også servicehistorikken nøye. Registerreimen skal skiftes hver 90.000 km og er viktig. Vannpumpen kan lekke, motorene kan lekke litt olje og bremser og hjuloppheng er obligatoriske sjekkpunkter. En noenlunde fersk EU-kontroll hadde også vært betryggende. Vær også oppmerksom på at disse bilene har relativt dyre deler.

Prismessig, for en noenlunde pen bil i god stand skal denne etter min mening ligge rundt 85 -90.000 kroner. Syvseter, automatgir og skinninteriør trekker noe opp.

Dette er biler som er tungsolgte, så her skal det gå an å prute litt. På den annen side – leter man opp en fin bil i god stand, så kan man få mye for pengene.

Husk også at den neppe er mer kurant den dagen du skal selge den igjen.