Revisjonshistorikk [tilbake]

rs13 (s13) 200sx og andre 200sx er et dumt førstebil valg, ender garantert med et vrak. forsikring er også ganske dyrt siden du ikke har noe oppspart bonus.

kjente feil er rust i kanaler og ved skjøt mellom bak skjerm og kanal bakre skjøt, en skjerm koster nesten 6000kr. pluss jobb. demper tårn framme og bak. er bilen vinterkjørt er den garantert rusten, disse bilene er veldig dårlig behandlet mot rust fra fabrikk.

olje lekkasje fra høyre kamaksel i bakant mot torpedo vegg sett forfra (biler der turbo trykk er skrudd opp) se etter olje nedover mot girkasse fra denne tette ringen på kam.

rust i bakre ramme vang over bakerste eksos potte, gjemt bak et varme skjold over eksos, er dette skoldet fjernet tørr jeg nesten garantere rust der.

sjekk også gulv plater under bak sete, er noen profiler der som er utsatt. Sjekk også turbo, ta av innsugs rør og kjenn etter slakk, skal være veldig liten, er den mer enn 1-2mm er den antageligvis litt sliten, skal egentlig ta av på begge sider men det er ikke så lett når du ser på en bil der og da.

Ca18det motor som den heter er bra, holdbar men er veldig kresen på olje, bruk ordentlig olje, ikke noe billig olje, og bytt olje og filter hver 6000km.

IKKE GI PÅ FØR MOTOR ER GJENNOM VARM

bunn delen i ca18det er solid og bra balansert.

Jeg har en s13 nå og har hatt 2stk tidligere, derfor jeg kjenner disse. morsomme og gode å kjøre, hold deg unna trim, blir du stoppet, gratulerer med en STOR bot, og ja, du blir stoppet ikke noe og lure på

tipset du bør følge: en billig s13 ender som en veldig dyr bil til slutt, finn en bra til 80-90000 med en gang, og hold den ved like, ikke vinterkjør den.

Hilsen Roar.

Antall visninger