1 | opprinnelige versjon |
Hallo du. Det er mildt sagt mange biler til salgs for tiden, bare på finn.no er det neste 64 000. Ikke alle av disse blir solgt… Så det er ikke bare du som sliter.
Godt nybilsalg speiler også antallet bruktbiler som selges, og som du erfarer– det er lett å bli borte i mengden. For å skille seg ut er det en fordel å ha noe – en ekstra godbit – å selge på. Slik som for eksempel en veldig godt eller unikt utstyrt modell, veldig lav kilometerstand – eller noe annet som ”bare” din bil har og heise dette opp!
Eller det mest effektive og kjipeste av alt – nemlig lav pris. Er prisen lav nok, kan hva som helst selges - når som helst.
Et annet råd er å forsøke å ta noen skikkelig fine bilder av bilen din – slik at den skiller seg ut på den måten. Evt få hjelp av noen til å ta de om du ikke er noen habil fotograf selv.
Kanskje kan et litt annerledes åpningsbilde fungere – av en kul detalj eller noe lignende.
Jobb også litt med annonse-teksten. Husk at annonsen din skal være som en liten ”godtepose” for potensielle kjøpere. Men hold deg til sannheten og ikke overdriv.
Ellers så ser jeg ofte at folk lager morsomme vinklinger på annonsene sine. Noe som nok ofte fungerer best som underholdning. I alle fall på litt dyre biler kan det gi et litt useriøst inntrykk.
Tenk også litt på hvordan folk søker. Hvordan kommer din bil ut mot de du kan sammenligne deg med om man søker på ”pris lav – høy”, som vi vet er mye brukt?
MR2 er nok en litt ”smal” bil også, som kanskje ikke veldig mange søker på (det betyr ikke at bilen ikke er fin/bra), Kanskje kan annonser på nisje-nettsteder som klubbsider, forum etc, hjelpe deg.
Vær kreativ – og juster prisen. Bilen er verdt det noen er villige til å betale – ikke det du synes du bør få. Brutalt? Ja – men slik er det. Håper du fikk noen råd på veien her.
Jeg ønsker deg lykke til med salget!