Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann.

Når det gjelder bensin konstra diesel på XL7, kan jeg si en ting: Diesel versjonen er sykt lat orginal, men legger du i 5000 kr og chipper den til 135 hk, så får du masse mer ut av den, og det merkes. Når det gjelder 2.7 v6 bensin, er den hverken lat, bruker mye drivstoff, eller har problemer med å dra skinnet av pølsa. Derimot er den en kjempe til å klatre med tung last i og etter seg.

Har eid begge typene, og må si at jeg er 10 ganger mer fornøyd med bensin utgaven. For det første så bruker den ikke mer enn 0.8 på mila på langkjøring, for det andre så ligger den jevnt på litern på blandet kjøring, sommer som vinter.

Testa den noe ekstremt under flytting fra Lillehammer til Tromsø i 2006. Da hadde jeg 750 kilo last inne i bilen, og dro henger med kasse på litt over 2 tonn, og jeg brukte da kun 1.1 på mila på langkjøring på vinterføre. Kan si det enkelt, jeg grisa en Audi A6 quatro 2.7 tdi opp saltfjellet på 30 cm nysnø, selv med så mye last i seg, så kan ikke si annet en at dette er en ulv i fåreskinn.

Kan anbefales på det sterkeste, selv om det koster mere å kjøpe bensin enn diesel. Man har mye mer glede og kjørekomfort i en bensinutgaven, samt at det er lik null i utgifter på reprasjoner på bilen. Man fyller stort sett bare drivstoff, spyleveske, skifter olje, dekk og vindusviskere på den

Antall visninger