Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei, jeg hadde samme problem på min A4 95-modell. Hvis du har klima anlegg kan du først sjekke om det ligger noen feilmeldinger i systemet. Husker ikke akkurat hvordan fremgangsmåten er, men er en bestemt kombinasjon av knapper du må trykke på, så leser du av kodene i displayet. Ett kjapt google-søk bør gi deg svaret på fremgangsmåte samt hva kodene betyr. Mener å huske at bilen gir \"beskjed\" om uleste feilmeldinger ved at displayet blinker ett par minutter etter oppstart. Eksempler på ting som kan komme fram via denne diagnosefunksjonen er defekte motorer til vannkran e.l.

Finner du ikke noen feilmeldinger, eller du har vanlig manuelt varmeapparat, ville jeg først av alt sjekket at du faktisk har nok kjølevæske på tanken. Er det lite er jo tiden fin for å etterfylle med frostvæske:)

Du sier at slangene mellom motor og kupe er varme. Hvis dette gjelder begge to så er det vertfall sirkulasjon. Da skulle i utgangspunktet krana fungere og v. app. registeret er dermed ikke tett. Jeg ville likevel anbefale å løsne slangene fra torpedoveggen i motorrommet og spyle gjennom registeret med hageslangen. Var dette som gjorde susen for meg, var totalt badstu i bilen etterpå;) Husk å sett bryteren på full varme først, slik at registeret er åpent. Dersom du spyler inn den ene veien uten at noe kommer ut den andre så er registeret tett.

Minker det på kjølevæske etter en tids bruk? Kan jo løfte opp gulvteppet bak hanskerommet/midtkonsollen å se etter fukt. Kan være at selve krana lekker, det igjen skjedde meg med en Volvo 740 jeg hadde.

Bare noen kjappe tips jeg kom på i farten - lykke til!

Antall visninger