Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Grunnlag for reduksjon i pris?

Hei. Solgte for en måned siden kona sin Nissan Leaf 2018 modell. Tre år gml i disse dager. Det var en Tekna med alt utstyr. Pris ble satt til 180.000 kr. Kjøper fikk 5000 kr i avslag da den var kalt inn til service. Biler av den model selges via forhandler for ca 210.000 kr. Bilen ble annonsert og solgt med 32000 km i kjørelengde. Alle servicer var tilgjengelig for kjøper og bilen ble testet før kjøp. Så etter en måned sender kjøper den på service som planlagt. Når den kommer derfra ser han at det er skrevet 52000 km. Hvilket er 20000 km lenger enn når jeg solgte. Han har kjørt ca 1500 km i mellomtiden. Nå kommer jeg til poenget. Det var tripptelleren som var blitt avlest ved salg. Hovedtellerern måtte finnes ved å trykke noen ganger på en knapp. Jeg var ikke klar over dette da jeg nesten ikke har kjørt den bilen og den har nesten stått stille det siste året på grunn av hjemmekontor. Nå vil jo kjøper ha kompensasjon for flere kjørte km. MOBILE der jeg kjøpte den mener jeg har en god sak i og med at service hefte har vært tilgjengelig, men for tort og svie ser de for seg en kompensasjon på 5-10000 kr. Spm, hva mener Benny?

Antall visninger