Revisjonshistorikk [tilbake]

19 år og pappa til 3

Er det en plass bilene har gjennomgått en revolusjon la oss si de siste 20 år så er det på sikkerhet, det er ikke for ingenting at vi nå knapt har trafikkulykker med fatal utgang. Når 3 barns faren her vurderer en gammel 240 som familiebil så kan det få fatale konsekvenser. Før var det ikke uvanlig å stå bak setene eller sitte overskrevs over drivaksel tunellen for å ha bedre utsikt fremover da man gjerne ble litt bilsyk av å sitte nedi baksetet og selvfølgelig uten sikkerhetsbelte. Vi satt til og med på bagasje lemmen med beina slepende i bakken i sånn 70-80 km/h uten annen sikring enn friksjonen mellom shortsen og teppet vi satt på hm. Det som er bra i dag er at vi vet bedre og uansett om en 240 var en av de bedre for sin tid er det likevel lysår fra dagens biler ang sikkerhet til og med en Toyota Yaris ville banket en Volvo 240 flat i en euroncap test. Så hvis 3 barns faren ønsker å se sine barn vokse opp så velger han en moderne familiebil og kjøper 240 som kosebil til Volvo treff og lignende.

19 år og pappa til 3

Er det en plass bilene har gjennomgått en revolusjon la oss si de siste 20 år så er det på sikkerhet, det er ikke for ingenting at vi nå knapt har trafikkulykker med fatal utgang. Når 3 barns faren her vurderer en gammel 240 som familiebil så kan det få fatale konsekvenser. Før var det ikke uvanlig å stå bak setene eller sitte overskrevs over drivaksel tunellen for å ha bedre utsikt fremover da man gjerne ble litt bilsyk av å sitte nedi baksetet og selvfølgelig uten sikkerhetsbelte. Vi satt til og med på bagasje lemmen med beina slepende i bakken i sånn 70-80 km/h uten annen sikring enn friksjonen mellom shortsen og teppet vi satt på hm. Det som er bra i dag er at vi vet bedre og uansett om en 240 var en av de bedre for sin tid er det likevel lysår fra dagens biler ang sikkerhet til og med en Toyota Yaris ville banket en Volvo 240 flat i en euroncap test. Så hvis 3 barns faren ønsker å se sine barn vokse opp så velger han en moderne familiebil og kjøper 240 som kosebil til Volvo treff og lignende.

Mvh Kviasen

19 år og pappa til 3

Er det en plass bilene har gjennomgått en revolusjon la oss si de siste 20 år så er det på sikkerhet, det er ikke for ingenting at vi nå knapt har trafikkulykker med fatal utgang. Når 3 barns faren her vurderer en gammel 240 som familiebil så kan det få fatale konsekvenser. Før var det ikke uvanlig å stå bak setene eller sitte overskrevs over drivaksel tunellen fremover lent mellom forsetene for å ha bedre utsikt fremover da man gjerne ble litt bilsyk av å sitte nedi baksetet og selvfølgelig uten sikkerhetsbelte. Vi satt til og med på bagasje lemmen med beina slepende i bakken i sånn 70-80 km/h uten annen sikring enn friksjonen mellom shortsen og teppet vi satt på hm. hm ja det var liksom ikke farlig å kjøre bil dengang. Det som er bra i dag er at vi vet bedre og uansett om en 240 var en av de bedre for sin tid er det likevel lysår fra dagens biler ang sikkerhet til og med en Toyota Yaris ville grise banket en Volvo 240 flat i en euroncap test. Så hvis 3 barns faren ønsker å se sine barn vokse opp så velger han en moderne familiebil og kjøper 240 som kosebil til Volvo treff og lignende.

Mvh Kviasen

19 år og pappa til 3

Er det en plass bilene har gjennomgått en revolusjon la oss si de siste 20 år så er det på sikkerhet, det er ikke for ingenting at vi nå knapt har trafikkulykker med fatal utgang. Når 3 barns faren her vurderer en gammel 240 som familiebil så kan det få fatale konsekvenser. Før var det ikke uvanlig å stå bak setene eller sitte overskrevs over drivaksel tunellen fremover lent mellom forsetene for å ha bedre utsikt fremover da man gjerne ble litt bilsyk av å sitte nedi baksetet og selvfølgelig uten sikkerhetsbelte. Vi satt til og med på bagasje lemmen med beina slepende i bakken i sånn 70-80 km/h uten annen sikring enn friksjonen mellom shortsen og teppet vi satt på hm ja det var liksom ikke farlig å kjøre bil dengang. En bråbrems og vi ville trolig banket på døren til St Peter. Det som er bra i dag er at vi vet bedre og uansett om en 240 var en av de bedre for sin tid er det likevel lysår fra dagens biler ang sikkerhet til og med en Toyota Yaris ville grise banket en Volvo 240 flat i en euroncap test. Så hvis 3 barns faren ønsker å se sine barn vokse opp så velger han en moderne familiebil og kjøper 240 som kosebil til Volvo treff og lignende.

Mvh Kviasen

19 år og pappa til 3

Er det en plass bilene har gjennomgått en revolusjon la oss si de siste 20 år så er det på sikkerhet, det er ikke for ingenting at vi nå knapt har trafikkulykker med fatal utgang. Når 3 barns faren her vurderer en gammel 240 som familiebil så kan det få fatale konsekvenser. Før var det ikke uvanlig å stå bak setene eller sitte overskrevs over drivaksel tunellen fremover lent mellom forsetene for å ha bedre utsikt fremover da man gjerne ble litt bilsyk av å sitte nedi baksetet og selvfølgelig uten sikkerhetsbelte. sikkerhetsbelte og det hadde forøvrig ikke de foran heller bare i bestefall et slapt magebelte. Vi satt til og med på bagasje lemmen med beina slepende i bakken i sånn 70-80 km/h uten annen sikring enn friksjonen mellom shortsen og teppet vi satt på hm ja det var liksom ikke farlig å kjøre bil dengang. En bråbrems her og vi ville trolig banket på døren til St Peter. Det som er bra i dag er at vi vet bedre og uansett om en 240 var en av de bedre for sin tid er det likevel lysår fra dagens biler ang sikkerhet til og med en Toyota Yaris ville grise banket en Volvo 240 flat i en euroncap test. Så hvis 3 barns faren ønsker å se sine barn vokse opp så velger han en moderne familiebil og kjøper 240 som kosebil til Volvo treff og lignende.

Mvh Kviasen