Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

BMW merkeverksted og (manglende?) kompetanse

Hei, Hadde min BMW 325i 2009 mod med ca 190000 km på telleren på BMW verksted på grunn av ujevn motorgangen og ulyd, og fikk beskjed om at veivhusventilasjonen måtte byttes. Dette ble gjort, men da jeg skulle hente bilen fikk de ikke start på den. De behold derfor bilen, og på slutten av neste arbeidsdag fikk jeg beskjed om å hente den da alt nå var i orden. Ble imidlertid fortalt at det også var to defekte innsprutingsdyser, men at de hadde vært greie å skifte en uten å ta betalt for det. Det første som skjedde da jeg startet opp var imidlertid at ABS lampen lyste, noe jeg påpekte umiddelbart. De påsto imidlertid at den ikke hadde lyst da de satt fra seg bilen. Ble imidlertid enig om å kjøre hjem og komme tilbake for å sjekke dette om noen dager. På vegen hjem etter å ha kjørt 3-4 km begynte motoren å riste kraftig og motorlampe gikk på. Kunne ikke kjøre bilen videre, og måtte ha Vikings veihjelp for å få fraktet bilen tilbake til BMW. Fikk beskjed om at også en ABS sensor måtte skiftes, noe jeg under tvil gikk med på og betalte for. Kjørte deretter ca 30 mil problemfritt, men nå har motorlampen begynt å lyse igjen i hytt og pine. Tilbake til BMW som nå har diagnostisert at det er magnetventilen som er problemet. De vil ikke skifte denne uten at jeg på forhånd sier meg enig i å betale for reparasjonen. Føler meg nokså «rettsløs» i diskusjonene med verkstedet, og har ikke lenger tillit til at de vet hva de holder på med. Kan det tenkes at problemene med magnetventilen er en følgefeil av alt «rotet» de har holdt på med i forbindelse med veivhusventilasjonen?

Antall visninger