Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Reklamasjonsrett på girkasse/mechatronic?

Hei Benny! Bilen har km 68.000. Bilen ble kjøpt brukt hos Møller Bil August 2018 (km 30.000) og har fungert problemfritt med jevnlige servicer hos merkeforhandler etter kjøp (hvor siste var tatt juni 2020 ) og frem til følgende feilmelding fremkom: feilkode P089300.

Bilen ble levert til Møller Bil (november 2020) for diagnostisering og eventuell reparasjon men da det ble stilt tvil om riktig diagnose og kostnadsoverslag (kostnaden lik bilens verdi) valgte jeg å få bilen sjekket på annet vel anbefalt/anerkjent verksted som opplyser om andre kostnader og reparasjon som fremdeles tilsier en for meg høy kostnad og spørsmålet er da om dette kan være reklamasjon, da mht bilens alder (kun 5,5 år), pen bruk, og km 68.000, skulle liksom ikke tro at dette kunne være mulig og er selvfølgelig svært fortvilet!

Da bilen ble levert inn hos Møller Bil for diagnostisering og hentet derfra ble det fra min side ikke tenkt tanken at dette kunne være en reklamasjonssak iht forbrukerkjøpsloven, og det ble derfor ikke forelagt som det da men noe som har kommet opp etter tips fra andre. Takker for svar, Med vennlig hilsen Therese