Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

AC-kompressor og dyser

Heisann! Vi hadde en litt trasig opplevelse med vår Land Cruiser der vi monterte chip for mange år siden og den nå i vår hadde ifølge verkstedet laget et «hull» ved dysene. Vi hadde bilen inne på storservice hos Toyota der de sa at alt var fint og vi kjørte videre, men bilen rykket litt på rundt 1700-1800 omdreininger. På en langtur i en forbikjøring lyste plutselig alle lampene opp i dashbordet og vi stanset, men bilen startet bare at den nykket enda mer enn før. Hadde den inne hos toyota igjen etter dette og da sjekket de dysene og sa dette med «hullet» som chipboksen hadde laget. Er det ikke vanlig å sjekke dysene når det er snakk om storservice? Et annet problem vi har på bilen er AC-kompressoren som lager en slags hylelyd, men klimaanlegget fungerer slik som det skal. Toyota mente her at hvis vi kjørte til kompressoren tok affære så ville det føre til at flere ting i motoren gikk galt og at det ble dyrere å reparere. Bytte av kompressoren til ny ville de ha 20 000kr for, med deler og arbeid inkludert. Kan vi kjøre videre og bytte AC-kompressoren senere eller må vi bytte den nå så fort som mulig? Er det mulig å kjøpe en brukt AC-kompressor istedenfor og få denne montert ved et annet verksted enn toyota? Kan vi klage på det Toyota gjorde med dysene?

Takk for svar hilsen Arne