Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Dine tanker om denne saken.

Hei. Skriver spm på vegne av min far. Han har en 2011 amarok. For en tid tilbake stoppet bilen og ble hentet av bergningsbil og kjørt til Dahles Auto, altså VW verksted. Her ble det konstatert at multiremmen hadde røket og viklet seg inn i regremma som igjen hadde røket. Bilen gikk på tomgang da den stoppet. Den hadde også vært på service ca 2 mnd tidligere, Dahles sa de hadde satt på ny regrem og målte at det ikke var komp i motoren. De sendte da et skriftlig tilbud på rep. Det innebar bytte av komplett topp da denne var rast. Totalt ca 73000,- Jeg synes det var merkelig at hele toppen skulle rase når motoren gikk på tomgang og tok derfor kontakt med et annet verksted. De var enige i det og vi hentet derfor ut bilen fra Dahles og fikk det andre verkstedet til å se på saken. Det viste seg at toppen var helt strøken. Det eneste som egentlig måtte gjøres var å sette på nye remmer og starte den. Selvfølgelig ble det en del jobb med å plukke fra hverandre alt dette som igjen ble kostbart men i utgangspunktet helt unødvendig om merkeverkstedet hadde gjort jobben sin. Skjønner at det andre verkstedet kanskje ikke burde stolt på det skriftlige tilbudet fra Dahles men synes man forsatt skal kunne gjøre det. Alt er dokumentert med bilder osv. Årsaken til at multiremmen røk var et løpehjul som var ødelagt. Dette burde vel også vært byttet på service?! Det lagde jo tross alt lyd allerede da. Det vi mener er jo selvfølgelig at Dahles burde ta en del av denne kostnaden. Hvem kan man evt ta kontakt med for hjelp i en sånn sak?