Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Bilbatteri, ikke garantisak?

Hei Benny

Fikk en litt kinkig situasjon nå nettopp med en bil jeg nettopp kjøpte, Kjøpte meg en brukt 2015 modell Mersedes-Benz E 220 bluetech, bilen er tidligere taxi kjørt og har nå gått over 276 000 km Bilen funket helt fint fram til ca 3-4 mnd etter at jeg overtok bilen. Da begynte ECO mode å slå seg av når bilen autostoppet ved vegkryss og ville ikke slå seg på igjen før bilen ble skrudd av og startet igjen. Så begynte andre ting som varmeseter å fuske og andre små elektriske ting, og pluttselig fikk jeg trøbbel med at servo styringen på bilen vridde rattet 360 grader rundt vist jeg sto i en nedoverbakke og bilen fikk autostopp problemet (mistet nesten 2 tommeltotter der) Stakk innom på Bertel O. Steen her i stavanger og ba de om å feilsøke å finne ut hva årsaken til dette er, når jeg fikk bilen tilbake fikk jeg beskjed om at de hadde lagt inn nye koder og montert ett nytt batteri i bilen (det lille som er ved AdBlue tanken) da de sa at det var feil spenning på det batteriet som var i bilen. Fikk så en regning på 4500,- Ble litt irritert da jeg egentlig bare hadde bedt om en sjekk og hadde planlagt å ta en tur til tyskland uansett senere på året hvor jeg kunne få fiksett dette uansett. Men jeg spurte om det ikke var noen garanti som dekket dette da bilen (og batteriet) bare er 3 år gamle. Fikk bare til svar at bilen hadde kjørt for langt til at det gikk på garantien. Spurte da hvordan det at bilen har rullet 270000 kunne ha påvirket batteriet da den ikke er en slitedel og ikke er en del som er koblet på drivverket på bilen. Han sa det ikke kunne ha påvirket batteriet noe,men at polisien er slik. Da lurer jeg litt på hva Mercedes tar så godt betalt for vist ikke de orginale delene deres er beregnet å vare i 3 år engang, og kan påvirke styringen slik den gjorde og forårsake en alvorlig ulykke. Synes jo det er rart at slike ting skal kunne skje på en såppass ny og dyr bil.

Antall visninger