Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Audi A3 E-tron, dyr service

Hei Benny!

Jeg har en 2016 A3 E-tron. Har vært meget fornøyd med bilen hittil. Jeg overtok bilen i September 2017. 15. Juni skal jeg ha service på bilen. Jeg tok kontakt med Møller Bil og avtalte en time. I telefonsamtalen med dem avtalte vi pris på servicen. Den er 2890. Damen som jeg pratet med spurte om jeg hadde noe jeg ville legge til. Da fortalte jeg om tre ulyder/knirking som kommer fra det ene plastdekselet foran høytaleren. Det kommer en knirke lyd fra det ved kjøring på ujevn overflate. Hvis du legger press på det forsvinner lyden. Vil se for meg at den er løs. Ulyd nummer to er høyre fremme passasjerdør som knirker når du åpner/lukker døren. Ulyd nummer tre kommer bak i bilen, har ikke klart å lokalisere hvor det kommer fra.

Vi avtalte at mekanikeren skulle bli med meg ut på en prøvetur for å oppleve ulydene. Pris ble ikke nevnt.

Fikk en Mail av denne damen nå med bekreftelse på timen og hva som skal gjøres. Der står prisen på servicen og at møller skal ha 750 kroner for å undersøke per ulyd. Dette var ikke det vi avtalte over telefon. Denne prisen fikk jeg først vite om da jeg sjekket mailen. Lenger ned står det at prisen vil bli fjernet hvis det dekkes av garanti/reklamasjon.

Kan møller kreve at jeg skal betale kroner 750 per ulyd da dette ikke ble avtalt over telefon? Samtidig tenker jeg at dette er feil på garanti. Hva er sjansen for at det ikke dekkes under garanti?

Antall visninger