Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

VW Polo m defekt batteri

Hei Benny. Leste denne artikkelen og kom til å tenke på noe; også jeg jobbet hos Bergheim Autosalg - I en periode var vi Fiat - verksted. Ved klargjøring av nye Fiat og Chevrolet måtte vi alltid finne frem sikring til klokke/radio (den lå sammen med instruksjonaboken). Etter montering måtte klokke og radio stilles inn. Så hvorfor var ikke dette gjort fra fabrikk? Ganske enkelt fordi en liten digital klokke som går konstant og tapper batteri (da bilen ikke er i bruk) vil tilslutt tappe batteri HELT FLATT. Mange ganger lar det seg ikke gjøre å lade batteriet opp igjen. Med dette i tankene er det ikke rart batteriet i Polo'n har dødd. Denne bilen har trolig vært svært lite brukt - og stått i lange perioder. I dette tilfellet burde bileier tatt ut sikring til klokke - eller hatt en vedlikeholdslader stående permanent tilkoblet. At han får avslag på reklamasjon er ikke så rart. Likevel virker kr 3500,- for batteri og skift som 'landeveisrøveri'. En minnelig ordning bør man komme til.

Antall visninger