Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Nybilkjøp m/ 5års serviceavtale

Hei, Nå sliter jeg. I 2013 gikk jeg for første gang til innkjøp av ny bil, en BMW X1 20d M Sport. Grunnet sterk norsk krone var det svær populært å bruke firma som tilbø parallellimport den gang. BMWene ble bestilt via hovedkontoret i London. Bestillingsprosessen var smertefri og jeg ble bl.a anbefalt å legge til en gunstig 5års servicepakke. Som selvsagt er behørig notert i salgskontrakt (5år/60Miles). I fire år og to servicer (30.000 og 60.000km) avtalen blitt fulgt til punkt og prikke av lokalt merkeverksted. Ved juletider passerte jeg 90.000km og bestilte derfor service, noe som passet greit siden 5års fristen går ut om noen måneder. Når jeg hentet bilen ble jeg konfrontert med at servicegarantien var utgått, noe som fremkom i BMW sitt dataanlegg. Siden vi begge kunne konstatere at det ikke var "på tid" mente servicesjefen det måtte være km-lengden (80.00km). Jeg kunne ikke motsi dette der og da, men sjekket og sendte kopi av kontrakt tilbake. Har mottatt regning, men unnlatt å betale inntil jeg får avklart hvorfor de ikke vil forholde seg til en lovlig BMW salgskontrakt Det er ikke de 4500,- kronene dette står i, -mer prinsippet. Hvordan bør jeg gripe denne saken vider ? Jostein

Antall visninger