Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Havari etter registerkjedestremmerbytte

Hei, Har hatt min Nissan Xtrail 2003 mod, 266000km, på verksted for en EU kontroll og for å utføre noen enkle utskiftinger av div stag og foringer samt et hjullager, fikk da beskjed om at bilen hadde en kampanje fra Nissan, om å skifte registerkjedestremmer og føringsskinna til denne. Etter utført jobb så skulle jeg starte opp bilen, den starta med bulder og brak, trodde motoren skulle hoppe ut av motorrommet, kjørte den litt varm, da roet den seg ned og gikk fint, reklamerte til verkstedet(merkeverksted) fikk den tilbake "reparert" noe den slett ikke var, den oppførte seg likedan, noe som minnet på tenningsfeil. Ny runde hos verksted, igjen ny beskjed om feil utbedret, hentet bilen, men denne gangen var den enda værre, røyk hvitt ut av eksos, til slutt virka det som om den gikk på 3 sylindre, noe det viste seg at den også gjorde. Firma har hele tiden sagt at de ikke har gjort noe feil, de påsto kun at jeg hadde uflaks med bilen, seriøst. konklusjonen på havariet var sprekk i blokk, topp og turbohavari, det viste seg at en bit av glødepluggen på sylinder 4 hadde falt av og gjorde at motoren stoppa. De har plukka toppen av bilen, sjekka det og konkludert, så har de slengt toppdeksel og alt det andre de har demontert inn i baksetet og i bagasjerommet, parkert bilen ute på sin parkeringsplass og så latt den være, har heller ikke svart på min siste mail. Bilen gikk helt supert på alle 4 når jeg leverte den på verkstedet, fikk den tilbake slik, er det en mulighet for at de skal lastes for havariet ? Hvor stor er sjansen for at glødepluggen ramla av på bukken deres?

fortvilt billøs.