Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

bilskade maskinkasko-forsikring bil pluss, vectera CDTI-4.06.2008 motor 1910cm3

Har fått bilen reparert på maskinkasko forsikringen. ferdig 7. juli 2017 etter motorhavari pga. lekkasje i topp-pakning, kjøleveske rant inni forbrenning-s-rom da bilen stod parkert over natten og ved 1. start forsøk så klarte ikke startermotor å kjøre motoren rundt, dette på grunn av at kjølevesken var kommet inni sylindere opp på / over stempeltoppen, (NB. det er jo ikke mulig å komprimere kjølvesken) Verkstedet beskriver eksos i kjølevann og oljelekkasje. Topp-pakning er defekt og lekker olje fra simmering ved kamaksel registerside, km. stand =147023,- Dette er skiftet ut: ny kam aksel , ny topp-pakning, slipesett, sylinder-topplokk s-bolter, strammer for multirem/generator-rem og retur-rør diesel dyser . Da det etter reparasjon er slik at motor nå er veldig tungstartende på kald motor, har ujevnt turtall/jagende gange og dårligere trekkraft i forhold til hva det var før skaden, etter ca. 30 mils kjøring tennes feilvarsel på motor-lampe den 14. juli 2017 og Reklamerer omgående til forsikr.-selskapet. Får så avtale om at de dekker taksering/diagnosering for å kartlegge om dette er en tilleggs-skade på gammel sak, eller er en ny skade, I den til-sendte kopi av det som er sendt til forsikringsselskapet i e-post 18. juli 2017 med utskrift av ordrebekreftelse ordre nr.: 715686 fra Auto AS dato.: 17. 07. 2017 -- Diagnose/lest av feilkoder :
M P2279 - Inntaksluftsystem, som kan være feil med EGR eller lekkasje intakssystem. Notat: Syl. balanse OK. , Ladetrykk OK., Partikkelfilter 22%, EGR går. Så sender Forsikr. selsk. Biltekniske konsulent epost til kundemottak Auto AS med spørsmål: " ER DET MER SOM SKAL / MÅ REPARERES PÅ DENNE ?? "
Svar fra kundemottak Auto AS : " NEI - , FEILKODE PÅ GLØDEPLUGGER, SOM BØR SKIFTES REGNER VI MED AT KUNDEN MÅ BETALE SELV ?? Svar fra Forsikr. Bilteknisk Konsulent. : " JA, DET MÅ BILEIER BETALE SELV. GLØDEPLUGGER DEKKES IKKE PÅ MASKINSKADE --------- Kunden må også betale for feilsøkingen dere har gjort nå. (Den siste bemerkningen om betaling har jeg fått omgjort og er betalt fullt ut av forsikr.) Spørsmål blir.: 1. Hva med utbedring av feil M P2279 - Inntaksluftsystem, som kan være feil med EGR eller lekkasje intakssystem.---- ? = kan dette ha oppstått /tilbakeføres til den topp-pakkning skade saken ?? 2. hva med glødeplugger er det skade oppstått på grunn av at kjølevesken er kommet i kontakt med glødeelementet i glødepluggene, og forårsaket kortslutning ?? 3. Eller at Skader på glødepluggene har oppstått i forbindelse med demontering/monteringsarbeid ved skifte av topp-pakk. å kam-akselen. ?? Punkt 3.4 i Forsikringsvilkår av 01. 05. 2017 = Utvidet dekning gjelder dersom Bil Pluss er avtalt for den aktuelle bilen, Maskinskadeforsikring omfatter: Mekanisk brudd / brekkasje i motor / drivverk, samt elektronisk skade som skjer plutselig og uforutsett og som er til hinder for fremdrift av bilen. Hva kommer etter Deres mening Benny inn under dette i forbindelse med den siste foretatte diagnosetest/feilsøkingen. De kan og gjerne ta dette opp med KNA-juristen

Antall visninger