Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Hvilke rettigheter har man på et verksted?

Hei Benny!

Vi alle har vært på verksted med bilen og fått en litt høyere regning enn forventet. Hvilke rettigheter har man mot en for høy regning? Kan man klage eller nekte å betale?

Var nylig på verksted med bilen min og spurte dem om jeg kunne få prisen på en service og en rar "ulyd" framme med venstre forhjul. Var klossene og skivene som var slitt, derfor denne ulyden.

Kundemottaket tok bilen min inn og de skulle ringe meg opp seinere på dagen for å gi meg pristilbud noe jeg hadde spurt om både i mailen min og når jeg ankom verkstedet den morgenen. Jeg purret på dem 2 ganger skriftlig og 2 ganger muntlig uten svar. Seinere på dagen ble jeg oppringt og fortalt at summen var 10.500kr, noe jeg ikke hadde godtatt om jeg hadde vist dette på forhånd.

Kan jeg la hver å betale, evt. sende klageskjema? Har vært i kontakt med verkstedet og sakt at dette er en uaktuell sum og at jeg ikke godtar dette. Bilen min står der enda da jeg har fått lånebil av dem i mellomtiden.

Håper på raskt svar! Mvh Frustrert Bileier

Antall visninger