Revisjonshistorikk [tilbake]

Verksted regning

Hei Benny,

For 1 uke siden hadde vi bilen på vanlig service på ett Merke verksted. Vi påpekte at rattet stod skjevt og at vi gjerne skulle ha ett prisoverslag for jobben. Etter kontroll anbefalte verkstedet å bytte nedre høyre bæreledd på hjulspindel. I tillegg så observerte de at kombirem også burde byttes, inkl. løpehjul og reimstrammer. Alt i alt var dette en tilleggskostnad på 10000,-

Vi ble enige om at tilleggsarbeidet skulle utføres og at bilen skulle være klar samme dag. Underveis i jobben får vi tlf. fra verkstedet, hvor de påpeker at de hadde knukket en bolt som satt fast, og at det på bakgrunn av det ville påløpe tilleggskostnad. I tillegg så ville jobben bli forsinket, ettersom de måtte bestille ekstern hjelp med å få bolten ut. De visste ikke hvor mye dette ville koste, men påpekte at vi i utgangspunktet ikke hadde noe valg. I mitt eget hodet tenkte jeg at en bolt ikke kunne koste noe særlig mer en par hundre lapper! Dagen etter, par timer før bilen skulle være klar, får vi en sms hvor verkstedet henviser til en tilleggskost for knekt bolt på 4500 NOK. Dette fordi de måtte leie inn ekstern hjelp for å borre ut den knekte bolten. JEG BLE MILDT SAGT PROVOSERT.

Tok raskt kontakt med verkstedet og forklarte at det var urimelig at jeg ble belastet for denne kostnaden. For å korte ned historien, endte det med at vi fikk 20% rabatt på servicen i sin helhet. Vi hentet bilen, og jeg påpekte at jeg fortsatt ikke vær fornøyd med behandlingen og at jeg ville gå videre med denne saken. Vi har vært trofaste kunder ved dette verkstedet i over 11 år.

I slike tilfeller, er det rimelig å forvente at verkstedet krediterer kostnaden for selvpåført skade?

På forhånd takk.

Antall visninger