Revisjonshistorikk [tilbake]

X3 dilemma!

Hei Benny.

Har en BMW X3 2.0I som har gått 130.000 Km med restlån på 120.000 kr. Satt bilen på verksted og fikk beskjed at Vanos-Ventil og Oljefilter er fylt med metall partikler og motor må byttes. Pris på byte av motor (nyttmotor/fabrikkoverhalt motor fra BMW, ny motor garanti fra BMW) på merkeverksted totalt 100.000 kr. Pris på bruktmotor, gått 100.000 km med 6 mnd garanti fra alternative leverandør levert for 40.000 kr + arbeid ved merkeverksted for 30.000 kr, totalt 70.000 kr.

Uansett hva jeg velger så blir det dyrt, veldig dyrt. Skal man gå for en exit plan, velge den rimeligste valget, og selge bilen etter det? Eller betale for ny motor ved BMW og sitte på bilen til den nye motoren har gått 100.000 km?

Antall visninger