Revisjonshistorikk [tilbake]

Reklamasjon mot bilforhandler

Hei! For 3-4 måneder siden kjøpte jeg en Audi A5 Quatro av en bruktbil forhandler. Dette var en veldig pen 2012 mod kjørt ca.95000. Bilen så strøken ut og hadde en bra servicehistorikk og fikk forsikring om at han ikke den kjente oljeforbruk feilen. Etter mange samtaler med selger så kjøpte jeg bilen og fikk den levert med bilfrakt til stavanger. Bilen ble kjøpt med garanti i fra Autokonsept. Bilen var nydelig.... Men der stoppet gleden. Jeg hadde ikke kjørt en mil før det kom opp i displayet...Gearbox mailfunktion. Jeg kjørte øyblikkelig innom den lokale Audi forhandleren der det ble det konkludert med feil i en sensor...gearkassen måtte ut av bilen og demonteres... Prisoverslaget var på 35000,- Jeg kontaktet da bilforhandleren som ordnet opp i dette i sammen med Audi. Når bilen var inne hos Audi så utførte de samtidig service på bilen. Jeg ba dem da og om å sette gang prosessen med å måle oljeforbruket... dårlig nyheter igjen. Ny konklusjon i fra Audi... Forbruket var på 1 liter pr 500-600km... prisoverslag var på 90-100000,- og de kunne ikke garantere for at dette løste problemet. Jeg ringte deretter bilforhandleren igjen som sa at han skulle sjekke.. Fikk beskjed om at garantien ikke ville dekke dette ettersom feilen var før bilen ble solgt, men han lovet at han skulle ordne opp. Nå etter 3 måneder og etter flere telefonsamtaler, mail og SMS så kommer selgeren med gjentatte utsettelser... Det siste nå er at han vil bruke et verksted på andre siden av landet (ikke Audi) og han vil sette inn en brukt motor.... Alternativt så kan han sette inn en overhalt motor men da krever han at jeg betaler kr 16000,- i en egenandel. Dette syntes jeg blir helt feil. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg føler at jeg kan heve kjøpet og få dekket kostnadene jeg har hatt... ettersom jeg ikke vet historien bak den brukte motoren.. servicehistorikk eller noe... bilen blir da mindre verdt..enig?? Egentlig veldig synd fordi bilen i seg selv er veldig bra. Hva hadde du gjort?