Revisjonshistorikk [tilbake]

Bil havarer første tur etter verkstedsbesøk

Min far sin Rover 75 1.8L var på verksted for å undersøke en plutselig tørst på kjølevæske.

Beskjeden er da at de ikke finner noen feil, og at det bare er å følge med på kjølevæsken. "God tur".

På første tur etter verkstedsbesøket totalhavarer bilen, som følge av tap av kjølevæske, defekt toppakning. Snap Drive sier at dette ikke er en reklamasjonssak.

Rover K-serie motorer er notorisk kjent for svake topppakninger og at dette raskt kan medføre motorhavari. Tap av kjølevæske kan være et sympotom på defekt toppakning.

Mitt spørsmål er: Hva kan en kunde forvente av et profesjonelt verksted når en leverer en bil inn for kontroll av symptomer? Bør en da kunne forvente at en fagperson sjekker symptomene mot den aller mest velkjente feilen for modellen?

mvh Christian Stavanger

Antall visninger