Revisjonshistorikk [tilbake]

Hyundai i40 garanti mareritt

Hei,

Jeg kjøpte min Hyndai i40 Stasjonsvogn i januar 2014. Dette er en 2012 modell, altså ikke så gammel. Bilen ble kjøpt hos forhandler og den har garanti frem til februar 2017. Siden jeg kjøpte bilen har jeg hatt et absolutt mareritt med den. Bilen har vært mer på verksted enn den har vært hjemme hos meg.

Jeg kan nevne punktvis alle problemene som har vært med den siden jeg kjøpte den.

  • frontvinduet sprakk opp fra innsiden og måtte byttes (hyuindai hadde aldri hørt om at dette hadde skjedd før)
  • taket var rustet og måtte omlakkeres (på en 2012 modell!!)
  • bøylene på taket har måttet festes på nytt
  • alle vindusviskerne har sprukket og måtte kjøpes inn nye
  • alle sensorene rundt bilen har vært skiftet 2 ganger på grunn av at de ikke fungerte. Endte opp med kræsj i lyktestolpe ved rygging. Bonus ned til 50% og dyrere forsikring.
  • batteriet måtte skiftes
  • cruise controll har ikke fungert. Vært inne på verksted 5!! ganger for å fikses
  • symboler i display (autohold og EPB) har dukket opp, vært inne på verksted 2 ganger.

Det har altså vært helt utrolig mye feil på en såpass ny bil. Jeg har rett og slett fått en mandagsbil. I tillegg så har forhandler lagt ned så jeg står liksom her å kun hviler på garantien som går ut i februar neste år. Jeg lurer derfor på om jeg kan be Hyundai eller verkstedet som har garantiansvar om noe kompensasjon på en eller annen måte? Det beste hadde jo selvfølgelig vært å fått reklamert på hele bilen men forstår at det er vanskelig når bilen er kjøpt brukt.

Mvh Pål Jonassen

Antall visninger