Revisjonshistorikk [tilbake]

Generell advarsel

Hei !

I 2005 kjøpte vi en brukt 2003 ,BMW X5 (E53) vel vitende om alle varsler om dårlig automat,turbohavari m.m. Bilen ble solgt med kilometerstand 45 000. Ved senere sjekk fant vi ut at den i 2002 hadde hatt en garantireperasjon ved km.stand 120 000., Altså tilbakestillt minst 75 000 km. Vi har fulgt serviceintervaller og skiftet slitedeler,kun dekk, men måtte skifte noe dieseldyser eller noe slikt da den ble vanskelig og starte.Vi har nå kjørt på den ca. 100 000 km. Det skal sies at den har gått under fine kjøreforhold og ikke hatt henger. og vi har ikke hatt noen kostbare driftsfeil .

I 2009 kjøpte jeg en BMW 530 Xi sedan som hadde gått snaut 100 000 km. Broom anbefalte og styre unna store bensinmotorer , til fordel for diesel vil jeg anta. Nå har bilen passert 300 000 km og" still going strong." Av en eller annen årsak måtte jeg skifte begge fjærene foran etter brudd.Bilen bruker ca.1.2 l / mil på bykjøring og nede i 0,68) på forsiktig landeveiskjøring. ( les normal trafikkhastighet) Det har aldri forekommet driftsfeil / stopp, men elektronikken kommer med varsler fra tid til annen uten at dette har resultert i store kostnader.

På bakgrunn av dette må jeg spørre om jeg har vært heldig eller har jeg kanskje skjørt slik BMW`er skal kjøres ?? Er kanskje ikke helt rett mann for og kritisere BMW da jeg har kjørt dette merke siden 1974 og jeg bytter sjelden før de har gått langt - veldig langt. Har en 1987/88 E28, kjøpt ny,som har gått + 600 000 km uten skade, men som nå er pensjonert.

Antall visninger