Revisjonshistorikk [tilbake]

Har litt problemer med å slå til på et kjøp av en bmw 530dat 2008 modell med ca 80000km. bilen selges av merkeforhandler og har gått som leasingbil. d

Hei Benny.

Har litt problemer med å slå til på et kjøp av en BMW 530DAT 2008 modell med ca 80000km. Bilen selges av merkeforhandler og har gått som leasingbil. De gir 24mnd garanti og jeg får et BMW premium selection bevis med på kjøpet. De skal ha 509000,- for bilen. Bilen har en mager utstyrsliste og har vært omlakkert flere steder på grunn av småskader på kaross. Den er pent brukt med tanke på slitasje innvendig. Jeg lurer på om de har priset den for høyt? Er denne bilen med 3.0 liter dieselmotoren et godt kjøp? Eller er det ved denne kilometerstandet at utgiftene begynner å komme? Jeg tenker spesielt på understellsdetaljer og slitedeler. Bilen skal brukes som familiebil i daglig bruk og jeg ønsker å ha bilen mer på veien enn på verksted. Vil 520DAT være et mer fornuftig alternativ? Hvilke feil er mest vanlig på disse bilene? Er det store økonomiske forskjeller på å ha en 520DAT kontra en 530DAT på verksted? Alternativet er jo å kjøpe en splitter ny bil, men da blir det en Opel eller Toyota og da handler jeg ikke med hjertet. Alle råd tas i mot med stor takknemlighet.

Antall visninger