Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg har et stoooort problem med min v40 98 mod, den har gått 221000 km og har fungert ganske greit frem til august i år, siden da har den stått på vo

Hei Benny, jeg har et stoooort problem med min v40 98 mod, den har gått 221000 km og har fungert ganske greit frem til august i år, siden da har den stått på volvo verksted uten noen resultat. Den såkalte lambda lampa lyser, ut ifra det jeg kan tyde er dette varsellampen for elektrisk og eller bensin feil. Bilen jager på tomgang fra 750 rpm til 2-3000 for å så falle rett til 0 og stoppe når bilen er rundt 50-60 grader varm. Kjølevifa begynner og gå i perioder, derfor blir ikke bilen varmere enn 60-65 grader om jeg truer den til å gå, Problemet er som følgende: MAP sensor er byttet, temperaturgiver kjølevann er byttet, temperaturgiver innsug er byttet, gassspjeldpotensometer er byttet, kompresjonstest er tatt, plugger er byttet (3 ganger de siste 3 mnd) de blir helt nedsota ( for feit blanding) Reg reim er byttet. Lambdasonde er byttet. Alt dette er gjort på volvo verksted. Jeg har også spurt om vi kan bytte veivaksel føler og den her bankesensoren, men det mener de ikke vil gjøre noen forandring. Begynner å bli forferdelig dyrt og frustrerende det her. Alle målinger går helt amokk når de feilsøker, feks kjølevann temp varierer fra minus 20 til pluss 105 . Bilen går helt vanlig av og til, noen ganger i en hel uke og noen ganger er den helt bajas etter jeg har stoppet den etter 5 minutter. siden august har vell bilen fungert helt ok i 14 dager til sammen tenker jeg. Volvo ønsker nå å bytte ut styrenheten?? hva tenker du om det? Har du noen ideer?Selv har jeg tenkt jordingsfeil, kondens, spenningsproblemer men er helt tom for ideer (det virker det som volvo er også) Hvordan kan et autorisert merkeverksted ikke finne ut av hvorfor en bil får for mye bensin i 2009?Ble et langt og mange sp.mål det her, men håper du har en idee eller fler som kan bidra til at min kjære v40 kommer på veien igjen:)På forhånd takk.MVH Espen Lund