Revisjonshistorikk [tilbake]

Tenkte jeg kunne få lov til å dele ltt frustrasjon med dere.vi er en familie på 4 som nå begynner å bli ganske fortvilet over den dårlige kvaliteten

Hei, tenkte jeg kunne få lov til å dele ltt frustrasjon med dere. Vi er en familie på 4 som nå begynner å bli ganske fortvilet over den dårlige kvaliteten på Touran vi kjøpte ny i 2004 for nesten 400k. Bilen har "kun" gått 89000 km og siden vi kjører lite pr år har dessverre mange av feilene oppstått etter at garantien/reklamasjonsretten var passert. Så for oss og sikkert flere hjelper det ikke med 5 års garanti :-(

Feil og deler vi har måtte bytte er lås på bakluke, sentrallås, vindusheis og det siste året har vi måtte bytte webastoen, AC kompressor (= varm og fæl bilferie i sommer) og nå på tirsdag fikk vi feil på DSG kassen som gjør bilen ukjørbar og der utfallet for rep. pr nå er ukjent, men etter det jeg har lest meg frem til på nettet bli det enten bytte av Mechatronics enheten 30k? eller så bli det i værste fall bytte av hele kassen som kan dreie seg om 50-60k? Dette har jeg tungt for å godta som forbruker.

Ser via flere internasjonale forum youtube at det er mange hundre med tilsvarende girkasse problem. I USA har de på en modell serie utvidet garantien til 100k (ref.http://www.dsgproblems.co.uk/Volkswagen of America Inc.pdf) og i England er det laget egen "klubb" for de med ødelagte DSG kasser ( http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?16053-Problem-with-VAG-DSG-Gearbox) og der vises det til egne DSG forsikringer.

Ser også at flere sliter her i Norge (http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/touran/230556-dsg-styringsenhet-svindyrt.html).

Det merkelige er at VW verkstedet mitt blir overrasket når en viser til hvor mange som har problem med disse kassene.

Hvor mye synest du at oss forbrukere skal en godta når en kjøper en bil til 400k som har service og rep utgifter Som er over 1/4 av bybil prisen i løpet av 8 år. Og kun 90k km?

Så grunnet dårlig kvalitet, høye servicekostnader og elendig kundehåndtering blir det nok aldri bli mere VAG, Audi produkter på meg.

Får være glad for at vi har en BMW 5'er fra 96 som bil nr "2" og som etter 220k og mindre utlegg fortsatt er i topp Stand.

Forventer ikke noe svar og medlidenhet, men dette kan kanskje være ok å vite ifm vurdering av ny bil og eg håper at dess flere som viser til svaketer og/eller klager, dess bedre garantier og mindre frustrasjon for oss forbrukere??

Kenneth (40) Akershus

Antall visninger