Revisjonshistorikk [tilbake]

Madamen og jeg er i ferd med å kjøpe oss en sx4 2011 mod. 1.6 liter automat. den koster i utgangspunktet 300.200,- ferdig på veien, men da er den jo

Hei Benny.

Madamen og jeg er i ferd med å kjøpe oss en SX4 2011 mod. 1.6 liter automat. Den koster i utgangspunktet 300.200,- ferdig på veien, men da er den jo ribba for alt. Vi var å så på den igår efta. Da forhandlingene starta sa jeg at vi har 300.000,- å jobbe utifra. Og jeg ramsa opp alt jeg ville ha med av utstyr utenom. Dem skulle opprinnelig ha 10-12.000,- bare for de komplette hjula som er Nokian Hakka m/pigg på felg. Det er 195/60-16. Og 3.500,- for motorvarmer, og 8000 for hengerfestet da vi først satt og snakka litt om løst og fast.

Da sa jeg til han at vi har som sagt et budsjett på 300.000,- så nå synes jeg du kan være litt ålreit og lage en god pakkepris for oss. For vi skal ha montert motorvarmer, hengerfeste, og vi skal ha splitter nye Nokian Hakka 195/60-16 m/pigger på felg ferdig på bilen da jeg henter den. Da virka han paff, og en liten tanke uinteressert, men det er vel dem sin taktikk antar jeg. Jeg var sjøl frekk som flatlusa, så da må han få lov å bli litt også. He he he. Han sa at han skulle regne litt på det, og forsvant inn på kontoret.

Han bladde i blader og lister osv., men etter kort tid begynte han å ringe rundt. Jeg og madamen gikk og titta litt på andre biler for å få tida til å gå, mens vi holdt et lite øye med han. Han var i tlf. i ca. 20 min. Da han kom ut sa han at det laveste han kunne gå var 314.000,- ferdig på veien, med alt det utstyret vi sa vi skulle ha. Vi må gi han tilbakemld. idag, så jeg skulle gjerne hørt hva du mener ?

Til orientering har vi en guttunge på 4 år, så vi er totalt ferdig med barnevogner og denslags, og bra er det, for lasterommet var det jeg vil kalle veldig lite i forhold til den '93 Subaru Legacyen som vi skal bytte ut med denne SX4'n. Vi håper jo at han tar vår bil i innbytte, så vi blir kvitt bilen, men det avhenger av taksten, for ifjor høst skifta jeg alle 4 støtdempera og varmeapp. registeret. Og på forrige EU test fikk den kun feil på lys og skada frontrute. Den skal på EU test nå i april/mai. Jeg har sett over bilen og finner null feil med unntak av at bakruteviskermotoren må skiftes.

Vi er et ungt par på 33 år, og jeg 37 år 4 åringen vår da. Og vi bor sånn til at vi er dønn avhengig av 4x4 og helst så høy bakkeklaring som mulig, men den gamle Legacyen har da tildels holdt. Har trøbla litt på det værste om vintern, men det har gått seg til. Burde egentlig hatt et ekte lavgir også ala Pajero og Patrol. Jeg sjøl kjører en '91 Patrol Y60 2.8 TD.

Her går det med såpass mye penger til bil, at vi er nødt til å ha gjort et godt valg av bil. Derfor håper jeg at du kan hjelpe oss litt. Er dette en god bil, og avtale, eller er vi i ferd med å gå skoa av oss ?

Jeg gikk skoa av meg med en ny Hyundai Elantra stv. 1.5 liter i '99. Jeg mista tellinga på hvor mange ganger jeg måtte ha hjelp til å komme meg fram i vinterhalvåret. Da ble det en sliten '88 Pajero, og en Subaru Legacy '93 mod. Den Subaru'n har aldri svikta oss, for deler må man naturligvis skifte ut. Men nå er det på tide med en ny, og høy 4x4 driftsikker bil trafikksikker mtp. smågutten vår at man sitter mye høyere, og har da bedre oversikt.