Revisjonshistorikk [tilbake]

Forsøker igjen, skrev 2014 modell i mitt siste innlegg, bilen til kona er er 2010 modell og har i løpet av fire år rullet 67000 km. etter at jeg skrev

Forsøker igjen, skrev 2014 modell i mitt siste innlegg, bilen til kona er er 2010 modell og har i løpet av fire år rullet 67000 km. Etter at jeg skrev dette innlegget har jeg fått pristilbud fra de som utførte kontrollen. 7500,- for bytte av lager og ytre ledd. Min lokale skruer skulle ha 4700,- for samme jobb. Enkelt valg. Dro så til forhandleren for å sjekke med dem. Der og da stoppet min tro på den forhandleren. Garantien var gått ut, noe som er riktig, Ford fikk fem år først i 2011 eller 2012? Imidlertid kunne de tilby at vi satte igjen bilen en dag så de kunne undersøke og snakke med Ford Norge om hjullageret kunne dekkes. Ledd ville de neppe dekke da man jo kan ha skadet slikt selv ved å kjøre i ett hull, noe de måtte få klarhet i, noe de mente om hjullageret også. Vi har fra andre service på bilen klaget på lyd fra høyre side, dette trodde ikke forhandler på da de mente ett dårlig hjullager ikke ville holde i to år. Ett av årene ble bilen nesten ikke kjørt da kona pendlet til og fra jobb med tog. Prisen de forespeilet hos Ford var 6500,- for bare hjullageret, måtte visst bytte hele navet. Høres helt søkt ut. I tillegg til 1500,- om det ikke er en garanti reperasjon, noe egen erfaring med Ford tilsier at de kommer til å hevde det ikke er. Leddet ville de egentlig ikke snakke om når vi var der, da det IKKE kunne være garanti/reklamasjon. Regner med at for da kommer til å presentere en regning på rundt 15k for å bytte noe som jeg egentlig hadde klart å bytte selv. Jeg kan ikke annet enn konkludere med at Ford ikke tåler E18 fra Drammen til Oslo, noen andre steder har denne bilen stort sett ikke kjørt og definitivt ikke i hull. Vi kjøpte denne ny og det bør ikke være noe etter fire år og så få km. Det hører også med at de ikke hadde time før i slutten av mars, fristen for eu kontroll er utgangen av mars, neppe tilfeldig. Det dumme for Ford er jo nå at vi server bilen andre steder, antirust behandler den og gir blaffen i rustkontrollen, for den var ikke verdt papiret den var skrevet på når det gjaldt min bil. Tror neppe de er mer imøtekommende med konas bil. Bilen blir heller rustbehandlet av fagfolk i løpet av våren, så får ford heller tåle våre tilbakemeldinger vedrørende deres kundeservice. En siste ting de som utførte eu kontrollen var så frekke at de mente bremseskivene var dårlige, masse spor i dem, imidlertid kunne de ikke gi mangellapp, men mente disse burde byttes. Helt fjern spør du meg, enten er det feil, eller så er det ikke. Bilen har glimrende bremser og stopper som den skal, men jeg ser at skivene har noen merker. Bør de ikke la være å selge unødig jobb til kunder? Jeg vet endel om biler og stoler ikke på verksteder. Tror de spiller på uvitenhet...

Antall visninger