0

Jeg kjøpte før jul en a6 2.7 biturbo 2000 mod. den går vanligvis som ei klokke, men etter at jeg hadde starta den i 18 minusgrader i jula spydde den u

spurt 2011-01-18 23:04:23 +0100

Hei! Jeg kjøpte før jul en A6 2.7 biturbo 2000 mod. Den går vanligvis som ei klokke, men etter at jeg hadde starta den i 18 minusgrader i jula spydde den ut blårøyk under en kort kjøretur, og da jeg åpna panseret var det oljesøl i motorrommet, uten at det var mulig å se hvor oljen kom fra. Da jeg starta motoren på nytt var den helt normal igjen. Men for et par dager siden skjedde det samme igjen. Den røykla hele området med blårøyk når jeg kjørte, og oljenivået sank slik at oljelampa lyste. Etter å ha fyllt på olje og starta på nytt var den helt normal igjen. Hva kan årsaken være?

Mvh Iaol

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2011-01-18 23:40:04 +0100

Har opplevd dnoe lignende på min gamle Audi 100, da var det veivhusventilasjonen som hadde tettet seg (gugge/vann i slangene som hadde frysi). Da spruta olja opp hullet til peilepinnen. Var det frost når det skjedde?

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-01-19 00:05:05 +0100

Ja, det var minus 18 grader første gangen. Andre gangen hadde den stått parkert ei uke mens det var frost, men ikke så kaldt som første gangen.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2011-01-19 22:32:39 +0100

Er det dyrt å få dette fiksa? Vanskelig å komme til?

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger