0

Jeg lurer på en blazer til rundt 60 tusen fra 1996 og 200 000 km. hva syes du om dette?

spurt 2009-11-03 21:41:23 +0200

heijeg lurer på en blazer til rundt 60 tusen fra 1996 og 200 000 km. hva syes du om dette? hva bruker en sånn bil på mila på langkjøring og by?kan dette bli dyrt? er dette en bil man kan ha veldig mye problemer med eller?burde jeg heller bruk 100 tusen på den litt nyere versoen. har du et annet forslag mellom 50-100 tusen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2010-10-24 04:22:12 +0200

Dette er gode og solide, men enkle biler. De byr på komfort som er bedre enn japanerne, og meget rimelige deler, så lenge de ikke handles hos Bergheim. Bruk ebay ved delekjøp. Meget rimelig. I stedet for 3000 kr for bensinpumpa hos Bergheim slipper man unna med 350 kr inklusive frakt...

Uansett, ting som må sjekkes: - Forstilling, her er det smørenipler, presses det inne fett et par ganger i året holder dette evig. Dessverre er det mange som ikke følger opp dette, og da må endeledd og opphengskuler byttes.

  • Automat, disse har en eletronisk styrt TH700R4 kasse, som da heter 4L60E. 4 for antall gir, L for \"motoren på langs\" og 60 for hvor mye den tåler, E står for \"Electronic\". I utgangspunktet gode kasser, men er bilen brukt mye til å trekke tunge hengere, og man da har latt kassa veksle mellom O/D (OverDrive) og Drive hele tiden har de garantert gått varme, og er snart modne for utskifting. Jeg har sett biler skifte kassen etter 120.000-150.000 km, men jeg har også sett biler som har hatt denne kassa som har kjørt over 450.000 km med samme kasse. Bruken har alt å si. Derfor: dra opp peilepinna, sjekk fargen, har den svarte partikler i seg, styr unna, dette er avleiringer fra clutchene som er brent, i tillegg vil den da lukte en tanke brent. Oøja skal være lyserød.

  • Motor, 4.3 liters Vortecmotorene er fine motorer som bruker mindre drivstoff enn de gamle motorene. Disse har en dyse pr. sylindre. Går brukbart, fine motorer.

  • Drivverk ellers, greit, delt foraksel, stiv bakaksel.

Typefeil: - Bensinmpumpa ryker rundt 200.000 km, enkelt å fikse selv, kjøp gjennom ebay eller summitracing.com

  • 4WD, den elektriske skiftegaffelen, omtrent samme kjørelengde, koster mange tusen i Norge, kjøp fra USA, kommer på rundt 1000 kr med frakt. Grei å bytte. Encorder heter den på amerikansk.

  • bensintank, ruster ofte i filler etter 15 år, koster rundt 2000 kr for en ny i Norge, bytt gjerne pumpa samtidig her.

  • vannpumpa, rundt 200.000 km, 500 kr for en ny i Norge.

Ellers har den ikke flere typiske feil. Dette er enkle biler, og rimelige i drift når en tar alt med i betrakningen.

Bensinforbruk: i underkant av 1 liter pr. mil ved langkjøring og rundt 1.5 l/mil ved bykjøring.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar