0

Valg av bil nr 2

spurt 2022-04-14 10:29:56 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Vi har fått oss en Q4 50 e-tron vi er veldig fornøyde med. Etterhvert har vi behov for en bil nr 2, helst elektrisk til rundt 100.000kr. Bilen skal brukes primært til pendling, ca 40km hver vei på motorvei. På lista har vi i3 og e-Golf, hva er dine tanker? Har du noen andre forslag? Rekkevidde er det absolutt viktigste.

Takk på forhånd!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-04-14 11:30:23 +0100

Tja, hvorfor ikke utvide lista til å inkludere Renault Zoe, Nisseleif, E-Up og Citigo også? Rett nok er en radius på 40 km nok til å stresse rekkevidda på mange rimelige elbiler, spesielt om det blir mange blå på en vinterdag, men sånn bortsett fra det er det ikke noen avskrekkene pendleravstand. Heller ikke ville jeg brydd meg så veldig mye om "gøy-faktoren" og "design" her, jeg ville rett og slett tenkt tenkt "fremkomstmiddel". Dernest ville jeg tenkt i retning av logistikk: les tilgang på verkstedstjenester og reservedeler i nærområdet - les "merkeverksted".....elbiler er nå engang elbiler, ikke sant?

Og for å sikre meg ifht driftsikkerhet osv, ja da er det her som ellers, en bil i best mulig stand som gjelder! Fortrinnsvis mest mulig "ny" bil for pengene! Og en NAF-test med måling av batterikapsitet, når dere finner en ellers grei bil, det er vesnetlig tryggere for dere og mye ryddigere for selger. Koster litt, men kan raskt lønne seg - veldig! Det å tro at man kan "sjekke" bilen selv der ute på tunet hos selger, er tull, ja, man kan ta en "grovsortering", gjerne mens man krysser av på en utskrift av en sjekkliste fra net, men den seriøse biten - den overlater man til de proffesjonelle. Og nei, man stoler ikke på verken "tilstandsrapporter" eller selgers ærlige ansikt. Enkle, greie kjøreregler for et godt kjøp og et godt salg der selger slipper å få dere på døra i ettertid!

BMW I3 ville jeg glemt først som sist, sammenlignet med "de andre" snakker vi om en forskjell på en forskjell i alder på inntil 3-4 år for samme budsjett. Det er mye på en elbil - veldig mye. Jeg ville holdt en knapp på Nisseleif om dere trenger litt mer plass, ellers er EUp og Citigo barn av samme mor, begge greie pendlerbiler for disse 40 km. "Motorvei"? og "motorveitempo"? Ikke noe problem å cruise i 80-90 på motorvei med disse små, nusselige elbilene heller! Det dreier seg om å kjøre med vett og ellers huske at det ikke er noen skam å ta det litt piano og kose seg i høyre-fila. Det gjelder uansett om man kjører en konvensjonell bil eller en elbil: bruker man gasspedalen med vett og legger lista på en hastighet rundt si typisk 70-90 km/t, kommer man i store trekk like raskt frem, men man har det så meget behageligere - og ikke minst: en slik kjørestil er optimalt for "forbruket" - enten det er diesel, benzin eller strøm det dreier seg om.

Nei, i den grad det overhode måtte være relevant, man er ikke derved en "sinke" i trafikken. Det dreier seg om å kjøre på momentet og godta at man kanhende bruker et sekund eller to lenger tid på å komme opp i marsjfart, og ellers godta at de som skal rekke fødeklinikken suser forbi der ute i venstrefila. La dem endelig det - over en strekning på 40 kilometer betyr det kanhende to-tre minutter forskjell hver vei - gitt at det ikke er kø., da ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger