Velg Toyota, kjøp gjerne bilen hos merkeforhandler. Ve k jøp hos andre, subsidiært privat, ALLTID NAF-test. eg ville også glemt denne grei med "SUV", det betaler dere ekstra for, gå heller for en vanlig stasjonsovgn om dere ikke har spesielle behov som tilsier at økt bekkeklaring kan være en fordel. Ellers bygger Toyotas hybrider på ekstremt godt utprøvd teknologi, det eneste som krever noe tilvenning er automatkassa. Dette med automatkassa medfører også at det ikke nødvendigvis er den rette bilen om dere skal kjøre med tunge slep - et tonn eller mer - over lengre strekninger. Men hente nye møbler på IKEA eller kjøre hageavfall, gjerne et lass ved eller to over si et par-tre mil - jolly fine. Det er så enkelt at CVT-kassa har en tendens til å operere med et turtall i høyeste laget med slep. Ikke noe stort problem, men det øker forbruket noe. Den andre tingen du får med Toyota, er markedets beste kundestøtte, ingen over, ingen ved siden. Fantastisk service, svært seriøs håndtering av garantisaker for biler som ennå har fabrikkgaranti. En ting skal dere imidlertid skrive dere bak øret: Toyota gir ikke bilene sine norsk understellsbehandling når de kommer til Norge. En full understellsbehandling hos en seriøs aktør er den beste investeringen dere kan gjøre om dere ser for dere å eie bilen en stund. Løpende etterbehandling hører med - typisk annethvert til tredjevhert år - "godstoffet" tørker inn, også i hulrommene. Lykke til!