0

Mercedes SL 350 2013 ABC problemer?

spurt 2022-03-17 17:03:57 +0100

anonym bruker

Anonym

Vurderer å kjøpe en 2013 Mercedes 350 SL. Her lest at det har vært en del problemer med ABC fjæringsopplegget deres opp gjennom 2000 tallet. Tror at det er mulig å få med AMG opplegg og muligens et annet system. Har du noen tips her?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-03-18 22:13:46 +0100

updated 2022-03-18 22:29:07 +0100

Google er din beste venn....legg inn DENNE søkestrengen "How long does ABC suspension last?" og du vil se at egentlig er ikke dette spesielt problematisk. Sagt på en annen måte: heller ikke en feiende flott Mercedes er feilfri, men sammenlignet med andre fjæringsystemer i denne sjangeren, fremstår det som om det ikke er verken hårreisende problematisk eller hårreisende dyrt. Jeg tenker at dersom du har angst for dette, ja da bør du rett og slett velge en helt annen bil enn en 9 år gammel Mercedes. Du vil f.ex med sikkerhet få en vesentlig nyere bil av et annet "kjedelig" merke for det du må bla opp med for denne Mercen. Dernest er det sånn at det koster å være kar: driftsbudsjettet for en Mercedes av denne sorten sammenlignet med en mer "vanlig" bil vil være vesentlig høyere. Sånn er det bare, og jeg tenker at denne greia med fjæringen egentlig er en relativt liten del i den store sammenhengen her. Det er ikke noe som går i støkker hver dag for å si det sånn, men når det går i støkker, ja da hopper lommepungen av skrekk. SLik jeg forstår det, er dette systemet en form for luftfjæring. Feiende flotte greier, men altså mer kostbart når det går i støkker. Og ting går faktisk i støkker over tid, uansett om bilen har stjerne i grillen, ringer eller nyregrill!

Når det gjelder å bytte ut ditt og datt med "AMG Opplegg" eller et annet system, er det jo sånn at at det liksom blir ovseleg dyrt da, når det står AMG utenpå esken. I tillegg vil det, som du finner rimelig kjapt på nett, være en relativt ressurskrevende jobb: det krever sin mekaniker, og det krever denne mekanikeren i maaaaaaaaaaaaange timer = en ganske heftig regning om du ikke kjører bilen til et land der ute i EU og får jobben gjort der. Men ærlig talt: bla opp en pen bunke sedler for en gammel Merc....og hive ut enda en bunke tusenlapper fordi du har angst for at fjærlingsystemet kan gå til Jesus en eller annen gang i fremtiden? Nå vil jo "AMG-opplegget" også ha begrenset levetid - uansett hvordan man vrir og vender på det! "Annet" system? Nja, du kan helt sikkert velge komponentet av et annet fabrikat, men du vil neppe kunne "bygge om" hele sulamitten til f.ex et mer konvensjonelt system med derav følgende mindre feil osv.. Da er dyu bokstavelig talt ute og sykler: dette må med sikkerhet tilpasses på alle vis, det vil koste pæng - mye pæng - og det må godkjennes. Det siste innebærer at du i såfall må få tak i et "orignalt" kit, altså noe Mercedes har brukt selv, da vil det foreligge dokumentasjon og tak kog værsågo' fra fabrikanten. Uten dette? Jeg ville ikke engang tenkt tanken. Du begynner ikke med "hobbymekking" på en bil som dette!

Som sagt, får du angst ved tanken på denne fjæringa, velg deg en annen bil, gjerne en enklere og greiere bil. Verre er ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger