Tja, nå sier du ingen ting om hvor du er for tiden: forholder du deg til ditt spanske merkeverksted, eller står du her i Norge med en bil som er kjøpt i Spania? Ja, det kan være så enkelt som at det nye feilsymptomet har en sammenheng med problemer med bensintilførselen, og derved forrige reparasjon, men i såfall er det versktedet som foretok FORRIGE reparasjon du må henvende deg til om du ønsker en form for garantireparasjon. Nå sider du heller ikke hvor lenge det er siden bensinpumpa ble skiftet.....og for all del...det kan være en ny feil...en tenningsmodul, pluggledninger, tennplugger - whatever - legio muligheter. Det må mao et feilsøk til - og da må du henvende deg med bilen på et verksted - det er ingen vei utenom.
Om du er betenkt ifht det verkstedet du har brukt tidligere, sjekk med andre og velg et verksted som gjør godt arbe' verre er det ikke. Ikke viktig med merkeverksted eller ikke, men man velger ALLTID et autorisert verksted! Ellers er ikke problemer med automatkassa på disse bilene uvanlig, det følger med på kjøpet liksom, sånn er det bare. Mhp de andre tingene du nevner, er ingen biler feilfrie. I ditt sted ville jeg hatt trua og satsa på at bilen oppfører seg fint når du har fiksa tenningsproblematikken. Ellers er det jo ikke verre enn å selge den og skaffe seg en bedre bil - i Spania er Seat et svært godt valg der du har god kundestøtte både i Spania og opp gjennom hele Europa om du, som mange andre, tilbringer halve året i Spania og den andre halvdelen i Norge. Da er det naturlig å kjøre opp og ned, og som du kanhende vet, det er kurrant å søke om å bruke en utenlandsk registert bil i Norge for et halvårs tid på gitte premisser. Men be advised: IKKE "glem" å søke - spanske skilter stikker seg skikkelig ut - og misunnelsen er stor - din gode nabo her hjemme kan utmerket godt finne på å hive seg på telefonen!