0

X3 2012 registerkjede ?

spurt 2022-01-24 10:06:57 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Jeg har en 2012 X3 med 184 hk turbodiesel. km 136000 Når jeg starter på kald motor tikker motoren ved gasspådrag til motoren er varm. Deretter ingen lyd.

Det blir påstått at det etter all sannsynlighet er registerkjedet. En telefon til Stenshagen opplyser mulig reparasjon på 35.000

Er det noen som har erfaring eller gode tips ??

Petter`n

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-24 14:06:31 +0100

Tja, det var en sånn derre "ekspert" som malte fanden på veggen når han hørte hvinet fra turboen på min f.d Passat TDI....som mange ikke vet...denne høyfrekvente lyden ved moderat pådrag er karakteristisk for turboene med variabel turbingeometri i årene fra 97 and on. Bilen min rulla ufortrødent noen hundre tusen videre for å si det sånn - uten problemer whatsoever.

Poenget er at en lyd ikke nødvendigvis er en ulyd. Jeg ville oppsøkt et verksted som kan sine ting, gjerne et verksted med en verksmester av den gamle skolen, gjerne en BMW-entusist! Sånne finnes, bla Jan Reimes bittelille verksted på Bryne har en hel bunch med slike entusiaster. Spør deg litt for, når du finner et slikt verksted i ditt nærområde, ber du om råd der - og tar det derfra. For all del, om det er et problem knyttet til det være seg registerkjedet eller andre ting, er det klokt å treffe åtgjerder FØR det skjer fatale ting i retning motorhavari, men det kan like gjerne være bare lyden. En dyktig mekaniker med relevant erfaring vil kunne si mer ved å bruke stetoskop og eventuelt foreta en nærmere inspeksjon av motoren. Det er mye som kan tikke for å si det sånn, noen tikkelyder er uten konsekvenser, andre kan være et forvarsel om dommedag for motoren.

Nå kjenner jeg ikke Stenshagen, men snakker vi om et BMW merkeverksted skal du ikke se bort fra at du kan finne rimeligere alternativer som gjør like godt arbe' - stikkord uavhengig verksted av den sorten jeg nevner over, eventuelt kan du ta en ringerunde til det være seg Danmark eller Sverige og innhente pris når du har undersøkt hva som bør åtgjerdast. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-01-24 14:17:53 +0100

Det er flere mulige lydkilder. Dynamo, vannpumpe, strammehjul og registrerkjede. Stetoskop eller akustisk kamera kan gi svar.. Og som oftest en erfaren mekaniker.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-01-26 12:29:56 +0100

updated 2022-01-26 12:38:18 +0100

Bmw 2,0 d motorene hadde masse register kjede probemer og iallefall frem til 2011 og da kanskje som 2012 model så skulle vel kanskje problemet være tatt hånd om. Bmw hevder selv at det da var fikset i 2011 men som alltid det gjenstår å se når disse modellene får passe kjørelengde. Alt håp er ikke ute og faktisk en feil ved en hydraulisk ventil løfter kan gi lyd som får nakkehårene til å reise seg men er skjelden så alvårlig. Riktig olje og intervalle for skift av olje og filter er viktig så du får nesten se på hvordan dette har vært på din bil og Bmw er sære på sine oljer og filtere så,håper ikke at du har sluppet bakgården Auto og Kebab på å ta service på bilen din men har en pen liste med intervaller, deler og specifikasjoner osv. Ps: Dynamo og vannpumpe og stramme hjul har snarere lyden av morgenflyet til New York som letter i fra Gardemoen og har skjelden tikkelyder.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger