0

Brukt Vw Passat 2016

spurt 2022-01-10 07:19:26 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei vurderer å kjøpe en 2016 modell Passat 2,0 diesel (190hk) som har godt ca 60 000km er det noe spesielt jeg bør se etter/ være obs på ved kjøp av denne type brukt bil

Mvh Tommy Bergane

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-10 13:48:40 +0100

Vel, det magiske ordet når fabrikk-garantien har gått ut (eller for den sakens skyld, er i ferd med å gå ut) er NAF-test, FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten. Dette er mye ryddigere for både kjøper og selger, og som vi vet, det er mye enklere å avtale utbedring av eventuelle feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet....enn etterpå. Nei, heller ikke NAF finner absolutt alle skjulte feil og mangler, men en ting er sikkert, man finner mye mer enn du kan avdekke ved en rask sjekk på tunet hos selger - uansett hvor mye du måtte lese deg opp på kjente og mindre kjente problemstillinger.60 pkt NAF-test koster 1500 spenn for medlemmer, en tusenlapp mer for fulll test, samme rabatt for medlemskap med og uten veihjelp. Det siste trenger man jo ikke om man har veihjelp i sin forsikringsavtale, medlemskap uten veihjelp koster lite og gir deg tilgang til såvel teknisk som juridisk veilledning fra NAF sentralt, pluss tilgang til et nettverk av samarbeidende advokater med relevant spisskompetanse over hele landet - og tro meg - om du kommer ut for en ulykke, spesielt der motparten er forsikret i samme selskap som deg eller et datterselskap, da er det overveiende sannsynlig at du kan få VELDIG god bruk for advokat.

Om dere splitter regninga eller en av dere tar hele, betyr lite - skal ikke rare feilen til før dette lønner seg - og uansett gir det selger ryggen fri ifht opplysningsplikten - og du kan iallefall føle deg LITT tryggere. Og neeeeeeei, en "tilstandsrapport" er ikke riktig på høyde med en NAF-test, densier altfor ofte alt og ingenting, mye "OK" for ting som er helt på slitasjegrensen. EU-kontroll er heller ikke noen høydare her, det sier bare at skiltene ikke ramler av de første par åra.

Det jeg ville vært spesielt ops på her, er som følger: er det tatt stor service - dvs 60.000 service? DSG-kassa og Haldex-systemet SKAL - SKAL - SKAL ha oljeskift hver 60.000. Denne servicen koster flesk på merkeverkstedet, om denne servicen ikke er tatt, bør du sjekke prisnivået på tilsvarende biler gjennom samme salgskanal - sånn circa - ligger prisnivået i øverste sjikt - ja da sjekker du prisen på stor service inkl disse oljeskiftene ved merkeversksted og gir klar beskjed om at du forventer et prisvslag som gjenspeiler dette. Om du senere tar servicen ved et uavhengig, autorisert verksted snakker vi raskt om ned mot halv pris....det gjelder også "liten" service, dvs oljeskift-service og skifte av div filter mmm som man typisk bør gjøre hver 15.000 kjørte kilometer, maks 20.000 ved mye langkjøring. GLEM LONGLIFE-SERVICE - om du ser på en spengskisse av en TDI skjønner du hvorfor - og neeeeeeeeeeeei - den rådyre "longlife" olja er IKKE "bedre" enn før - den blir degradert på samme vis - men den blir bare ikke riktig like raskt svart! Her skal det tilføyes at merkeverkstedene uten å rødme fakturerer deg 700+ pr liter for denne olja....mens identisk olje eller kvalitetsolje med samme spesifikasjoner - typisk koster 2-300 kroner hos "de andre". Dette ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2022-01-10 07:19:26 +0100

Sett: 27 ganger

Sist oppdatert: Jan 10