0

Brukt eldre V60

spurt 2022-01-06 10:42:20 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei! Sett litt på en 11 år gammel V60 D5 AWD. Kun 70.000 km på telleren og velholdt. Full servicehistorikk. Er dette en bra bil, eller noe man bør styre unna? Skrur ikke bil selv, så verksted må ta alt av slike ting - blir det kostbart?

Mvh Sondre

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-06 18:33:37 +0100

For all del, V60 med denne motoren kan man si mye godt om. Men 11 år er ikke helt "jomfruelig"! Antall år på veien har større betydning enn kjørelengde, det kan være så "velholdt" det bare vil, under overflaten kan det finnes såvel mekaniske problemstillinger som rust. Det siste fordi altfor mange gir beng i understellsbehandling og/eller løpende etterbehandling. Legg til at firehjulstrekket, kanhende også automatkasse, kan komplisere. Slik jeg forstår det, synes du likevel bilen ser grei ut, da er det en ting som gjelder, spesielt når du har begrenset kompetanse elv: NAF-test - FØR - FØR - FØR du i det hele tatt TENKER tanken på å undertegne kjøpekontrakten!

Dette er en fordel for både selger og kjøper, alt blir så meget ryddigere, splitt gjerne regninga eller ta den selv, det er verdt det du betaler - 1500 for en 60 punkters test og en tusenlapp mer for full test om du er medlem - også medlemskap uten veihjelp gir denne prisen - og koster ikke stort. I tillegg får du tilgang til jurisisk og teknisk rådgivning fra NAF, og et landsomspennende nett av advokater med relevant spissekomptanse om du skulle trenge det - stikkord forsikringsaker, spesielt ved personskade - en forsikringsavtale har som kjent en pris før, en helt annen etter en skade.

Litt sånn er det med bruktbilkjøp også: det er MYE enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR du har undertegnet kjøpekontrakt enn etterpå, og er det virkelig ille, ja da går du bare videre og finner en annen og bedre bil! Spesielt når du må sette bilen på verksted for "alt" - er det å kjøpe bil uten NAF-test like dumt som å spille russisk rulett med pistol! Og nei, "tilstandsrapport" fra et eller annet verksted er ikke det samme - sånne rapporter sier alt og ingenting - heller ikke EU-kontrollen sier spesielt mye om en bils faktiske stand. Derfor: NAF-test.

The Bottom Line er at V6 0er en feiende flott bil, noe trang innvendig kanhende, men grei nok. Her snakker vi også om en knallbra motor, og Volvo er Volvo: man har svært høyt fokus på sikkerhet, det er en klar fordel når du er i markedet for biler som var nye for noen år tilbake. V60 er også personbilutgaven, i mitt hode er det meget bedre enn XC60 som jo går på stylter! Du får en bil med normal bakkeklaring, det er bedre på alle vis om du ikke bor i Finnmark og må kjøre ofte på ubrøyta veier eller noe annet festlig. Mhp firehjulstrekket snakker vi om Haldex versjon 4, kanhende 5, om jeg ikke husker helt feil begynte Volvo å implementere Haldex 5 rundt 2009.

Hva den bilen du referer til måtte ha, klarer jeg ikke å si noe om på stående fot, men for alle praktiske hensyn: du får et greit firehjulstekk okke som . Ja, Haldex 5 er et bedre system, men Haldex 4 fungerer helt greit, du får suveren fremkommelighet, og med Volvos ESP / antispinn er det en svært god vinterbil gitt at du sørger for ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar