0

Gammaldags å kjøpe fossil når jeg MÅ ha H-feste?

spurt 2022-01-05 15:59:42 +0100

anonym bruker

Anonym

Tre spørsmål 1- Er det gammaldags å kjøpe en fossilbil når man ikke har 4-500 (600 000 ) å legge i el-bil og MÅ ha hengerfeste? (Minst 1600 kg)

2- Har kommet over et "tilfelle" der en 2016 Tiguan reg juli kalles 2017 (av VAG, selvsagt!) Og modellen er forsåvidt riktig, men reg-år blir brukt hvis jeg skulle byttet den inn, da heter den definitivt "2016". Denne aktuelle bilen er tilbudt meg av pårørende til en 93-åring som kun har sommerkjørt, men nå mista lappen. Kmstand 25.000(!!) Vi synes alle den er vanskelig å prise. Hva er riktig pris - High-line og velutstyrt på alle måter "som ny" -

Jeg har lest mange av dine anmeldelser og du virker så bil-kyndig at jeg våger meg frampå. (Ellers kunne jeg spurt min sambygding Rune Korsvoll ....) Artig da du kalte Tiguan for "golf på stylter - forrige modellen.........

3 Er det Ad Blue på disse bilene ?

Mvh Erik Asdahl 2150 Årnes

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-01-05 19:11:17 +0100

Spørsmål en er enkelt å besvare: begrepet "gammeldags" er irrelevant i denne sammenhengen. Når du skal trekke henger, og spesielt slep begrenset oppad til 1,6 tonn, er det ingen tvil om at den som velger en konvensjonell bil - her er diesel kongen på haugen - er en klok mann! Det er dine behov, ditt kjøremønster som har betydning her - og der er faktisk den fremste eksperten han du ser i speilet om morran'! Legg til at det er deg som betaler moroa, og deg som sitter igjen med ulempene av å gjøre feil valg her! En elbil som skal trekke 1,6 tonn blir for det første ikke noe billig moro, verken å kjøpe eller å eie, kfr at du må regne med å "fylle" veldig ofte "underveis" på rådyre ladetilbud langs veien, dernest har du ulempene med ladekø og svært begrenset rekkevidde.

Spørsmål 2 er også et tilfelle der du kan ta en titt i speilet: bilen er verdt det du er villig til å betale for den, og om du tar et søk på finn avgrenset av de parameterene du oppgir her - pluss det du IKKE sier noe om - er det f.ex en versjon med kun forhjulstrekk - har den automat - har den diesel eller benziner under panseret? Lav kjørelengde gir rett nok et visst "pluss", men si at det er manuell kasse og en eldre herremann med dårlig hørsel med i bildet....da kan du være bombesikker på at du må skifte clutch ganske kjapt....jeg ville spandert en NAF-test og tatt det derfra. Og er ikke bilen understellsbehandlet - ja da er det enda en meget god grunn til å la NAF ta en titt, si at kameraten på 90 har kjørt på salta veier uten å spyle bilen etterpå....vips...så ruster det som kjeks...."fabrikkbehandlingen" er ikke verdt noe som helst ifht norske vinterveier....! Ja, du kan være heldig, men det er veldig lurt å sjekke - og NAF-test er altså noe som SKAL gjennomføres FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten! Argumentet? Det er ryddigere for begge parter! Spesielt på en firehjulstrekker er det et festlig tall på bunnen av fakturaen om du må skifte clutch kan du tro!

Men si at bilen er i den stand man burde kunne forvente etter kun 25.000 km og ellers har firehjulstrekk - som jo er veeeeeeeeeeeeeeeldig mye bedre enn kun forhjulstrekk om du skal trekke slep - da kan du lett betale en anstendig sum over "gjennomsnittsprisen" der ute! Og neeeeeeeeei - ikke vær så simel at du legger deg på f.ex forhandlers innbyttepris - det er ikke fair her!

Og husk: om du kjøper bilen og den IKKE er understellsbehandlet, ja da kjører du den rett til understellsbehandling! Du skjønner hvorfor om du ser under en ny VW: bunnplata er det eneste som har en form for rustbeskyttelse, alt som er montert ellers er i beste fall beskyttet med et tynt lag lakk. Trenger jeg si mer? Og er bilen understellsbehandlet - husk det magiske ordet ETTERBEHANDLING, 2-3 år mellom ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar