0

Jeg lurer på en Volvo v40 D2 2013

spurt 2021-11-30 20:20:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg vurderer og kjøpe en Volvo v40 2013 D2, er det noe jeg bør være ekstra ops på. Den har gått 185 000km, Bilen har kun hatt 2 eiere, alle servicer fulgt.

-Eu-godkjent til mai 2023

-Det er skiftet flere slitedeler i år: Batteri, Dynamo, Clutch og svinghjul

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-12-01 11:52:35 +0100

Tja, når bilen knapt nok er innkjørt, ville jeg nok iallefall sjekket hvorfor i alle dager de delene du nevner, er skiftet...! Jeg kjørte bla min Passat B5 TDI snaue 500.000 km før den ble smadret uten behov for å skifte de delene du nevner her....men så har jeg da også mye langkjøring og en kjørestil som vel er preget av at jeg har kjørt tyngre kjøretøyer en gang i tiden :-)

Ellers finner du sjekklister for hva du bør undersøke i søkk og kav på nett, men uansett: du har ikke en snøballs sjanse et varmt sted til å oppdage skjulte feil og mangler selv, der kommer dette med å avtale en NAF-test FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakt inn i bildet. Uansett om dere deler regninga for dette eller du tar den selv - det er vel anvendte penger! Noe kynisk sett, det er uendelig mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpet enn etter, og skulle det mot formodning være kritiske feil, ja da går du bare videre - det er ikke rasjonering på gode bruktbiler der ute. NAF-test med 60 pkt koster 1500 spenn for medlemmer, medlemskap uten veihjelp koster ikke stort. Med en 2013-modell ville jeg nok vurdert den store testen - en tusenlapp mer.

Nei, NAF oppdager heller ikke alle feil, men det er MYE bedre enn å sjekke bilen "på tunet" hos selger, og vi snakker om en godt etablert, standarisert prosedyre og mekanikere med lang erfaring i å benytte nettopp denne prosedyren for å gjøre en best mulig jobb. Og S.k "tilstandsrapporter" fra kreti og pleti er altfor ofte intetsigende. Nei, jeg får ikke provisjon av NAF :-) Men poenget er at den bilen du ser på, er såpass ny at den koster litt, samtidig har den 9 år på veien. Det gjør noe med en bil - og be advised - OGSÅ VOLVO RUSTER! Om bilen likevel er grei og ikke er understellsbehandlet på en stund - kjør den direkte til understellsbehandling hos et velrennomert firma i bransjen og sørg for jevnlig etterbehandling, en god investering som gjør at du unngår galloperende kostnader til rustsveising og ikke minst, du opprettholder bilens sikkerhet! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger