Med 10.000 km i året er det knekkende likegyldig sett fra et økonomisk ståsted om du kjøper gammel bil med diesel eller gammel bil med benziner under panseret. Men - når det gjelder import fra Japsapan - glem det! Det er et støkke tid, det gjør noe med kostnadene, og du har ikke en snøballs sjanse et varmt sted til å reise dit og foreta kontroll på stedet, enn si forhandle med våre japanske venner - de liker rett og slett ikke å snakke noe annet enn japansk med en "Gaijin"!
Det innebærer at du egentlig like gjerne kan hive pengene ut vinduet! Ikke glem at det er noe med GODKJENNING og DELER med i bildet også her! Stein spikkande idioti og toskeskap spør du meg! Så vondt vil du ikke deg selv! Vil du på død og liv ha en eldre japs som hobbybil eller whatever, let litt rundt i Europa om du ikke finner noe kjekt i Norge: tenk i retning av de store Datsunene fra hine dage eller Toyota Crown etc.. Mener forresten det lå en tidlig 2000-tall Toyota med V-8 på finn for ikke så lenge siden - da får du skikkelig flott bil samtidig som det ikke er fullt så lett å drite på draget! I det hele tatt: det er en del flotte, store japanske biler å velge i fra såvel 90-tallet som tidlig 2000-tall, du må bare lete litt! Men pass på - velg en bil i BEST MULIG STAND - med verkstedsrapport eller NAF-test! ALDRI KJØPE BIL UTEN ET SLIKT DOKUMENT! Lykke til!