0

Macan turbo med 170 tusen km

spurt 2021-11-07 17:53:13 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg vurderer å kjøpe en Porsche Macan turbo (2015) til 499 000,-.

Den er hovedsaklig brukt til langkjøring og har kjørt 172 tusen km. Hvordan skal jeg vite om dette vil bli et problem i fremtiden og tenker du at dette er for mye km for en førstebil? Den er fullt utstyrt og akkuratt det jeg leter etter, km standen kan absolutt ikke syns på bilen. Hva anbefaler du å gjøre?

Mvh Storm

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-08 14:16:03 +0100

NAF-test - en FULL test....koster vel rundt 2500 give or take når du er medlem, medlemskap med eller uten veihjelp gir grei rabatt! Nei, NAF oppdager nok heller ikke absolutt alle skjulte feil og mangler, men de fanger opp VELDIG mye mer enn selv den beste mekaniker kan klare ved å "sjekke" bile der ute på tunet hos selger! Og i mangel av noe bedre...."tilstandsrapporter" fra kreti og pleti er det rett nok mange av der ute, men de sier alt og ingenting. NAF-testen følger en etablert prosedyre, og mekanikerne der har lang erfaring med forskjellige biler. Mao det beste alternativet om du vil sove sån nogenlunde god om natta.

Og NAF-testen SKAL - SKAL - SKAL gjennomføres FØR du i det hele tatt tenker tanken på å undertegne kjøpekontrakt! Setter selger seg på bakbeina, ja da er det overveiende sannsynlig at det er en grunn til det! Det er jo så enkelt som at en NAF-test er en god ting for både selger og kjøper her, den oppfyller langt på vei selgers OPPLYSNINGSPLIKT....og kjøpers UNDERSØKELSESPLIKT. Mye ryddigere for alle! Og skulle det vise seg at det avdekkes feil og mangler, ja da avtaler dere utbedring av dette, alternativt et passende prisavslag. Og tro meg, dette er MYE enklere FØR kjøpekontrakten er underskrevet! Er det ALVORLIGE feil og mangler, ja da kan du bare gå videre - da står du IKKE der med et vrak du har betalt nesten en halv mille for!

Når det er sagt: det er totalt høl i hue om du som det kan synes, velger en sånn bil som "førstebil". Dels fordi du neppe er i nærheten av å ha erfaringen som bør være på plass for å sette deg bak rattet i en sånn bil, dels fordi det er fryktelig mye penger - spesielt om du skal låne store deler av beløpet. Legg til at det koster å serve og vedlikeholde en Porsche, dette er IKKE en bil du kan kjøre inn til hvilket som helst verksted med! Ei heller er det en bil som er egnet for å "lære" å skru på sjæl, skal du skru sjæl på denne, ja da skal du være en svært erfaren garasjemekaniker!

Jeg tenker at bare dekk og forsikring, for ikke å snakke om forreningen av bundet kapital og verditap - tro meg - her er det FORTSATT mye verditap i vente fremover - er nok til at du går personlig konkurs. Livet er liksom litt mer enn leik, moro og bil - har du f.ex egen bolig? Verdt å tenke gjennom, er du fornuftig, kjøper du heller en mer vanlig bil til en hundretusenlapp eller to. Med "vanlig" bil tenker jeg f.ex Ford Focus, Skoda Octavia eller Golf, ikke med de sprekeste motorene, men si 100-150 hk - det er nok i massevis for en med ferskt førerkort og lite erfaring. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger