0

Ser på en audi a4 2.0 tdi

spurt 2021-11-06 10:18:25 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,

Jeg vurderer en audi tdi 2.0 2011 modell som nettopp har rundet 100.000km. Det er ikke byttet registerreim. Har søkt litt rundt og noen mener det varer til 180km, andre til 90. Hva er riktig? Og hvor dyrt er det å bytte?

Finner ingen biler i min prisklasse hvor dette er byttet.

Ser etter en stasjonsvogn til rundt 100k som også ser litt bra ut. Veldig vanskelig å finne et bra kjøp!

Har du noen tips? Har ikke råd til å kjøpe feil

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-11-06 13:48:16 +0100

Du må ha bilens registeringsnummer foran deg, deretter ringer du en Audi-forhandler og spør om intervallet for registereimskift hhv prisen for den aktuelle bilen - verre er det ikke! Det har seg sånn at det har vært en del varianter over temaet 2.0 TDI opp gjennom årene, noen har vært greiere enn andre. Ellers er det ikke en spesielt komplisert jobb, men du skal velge din mekaniker med omhu. Jeg ville tenkt i retning av et seriøst, men uavhengig, autorisert verksted, gjerne et du har et kundeforhold til fra før. Da kan du typisk ta prisen fra merkeverkstedet og dele på to, men igjen - en telefon - det koster lite å innhente et pristilbud.

Ellers er det en ting som er viktig her: kjøp ALDRI en bil som er tukla med - med det tenker på på at den misnte mistanke om chipping, "optimalisering" etc - det er en "gå-videre" grunn. Ellers ville jeg vel droppa dette med "ser bra ut" om jeg var på utkikk etter bil i dette prissegmentet, Audi er og blir et par hakk dyrere på alle vis: du får mindre bil for pengene, i den forstand at du må nøye deg med en eldre bil i presumptivt dårligere stand - gjerne kjørt en del lenger - enn tilfellet er om du f.ex går for det være seg VW eller Skoda i samme klasse.....enn si Peugeout og Citroen. Spesielt sistnevnte kan være en skjult perle, en annen perle er forøvrig Ford Mondeo, der kan du gjøre gode kjøp.

En annen ting du bør gjøre, er å undersøke aktuelle biler så godt du kan selv - ta evetnuelt med en god venn - og grundig prøvekjøring hører med. Når du finner en god kandidat, ja da er en NAF-test en god ting FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten. Det er så enkelt som at selv ikke verdens beste mekaniker finner skjulte feil og mangler der ute på tunet hos selger, hos NAF finner man heller ikke alt, men veldig mye mer enn du klarer selv! Og tro meg - f.ex skjult rust - det vil du IKKE ha om du ikke har VELDIG feit lommebok eller er veldig god til å sveise selv! En 60 pkt NAF-test koster 1500 spenn for medlemmer - med eller uten veihjelp. Om bilen er kass - ja går du bare videre! Og er den reparerbar, ja da avtaler du utbedring av feil og mangler med kjøper, eventuelt et passende prisavslag......og som du sikkert skjønner....dette er MYE enklere FØR du overtar en bil enn ETTER at du har kjørt avsted mens selgeren ligger og vrir seg i krampelatter over å ha rundlurt deg! Sånt kan skje, selv om nok de fleste bilselgere er sånn nogenlunde seriøse! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-11-06 15:33:29 +0100

Vel 90000 km tror jeg ikke noe på men 180000 km høres mere plausibelt ut, det at det ikke er byttet er jo helst fordi du ser etter nyere biler med lav km som ennå ikke har nådd års eller km grensen. Ikke tenk allverden på dette når du kjøper bil da regreim bytte alltid vil måtte regnes inn i budsjettet du har tilgjengelig og vil vi ikke ha utgifter så må vi faktisk kjøpe ny bil med sine 5 års garanti, uansett er det jo alltid service kostanader årlig på kanskje 6000-7000 kr til og med på en ny bil.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger