0

calipper bak

spurt 2021-10-31 18:22:06 +0100

anonym bruker

Anonym

Har hatt bil i over 50 år diverse typer, på forsommeren levert jeg bilen på service. Etter service fikk jeg beskjed om at det var lekk på caliperen og støtdemper bak høyre, burde skiftes men hastet ikke ok. I løpet av sommeren fikk jeg et par varsler på den automatiske håndbrekket. var på Vestlandet en tur, hadde tilgjengelig bremseveske måtte fylle 2,5 dl alt ok tenkte javel men koblet det ikke med caliperen da. Ca en mnd seinere i Oslo ny melding om håndbrekk ikke samme som sist, bestilte time feilsøk, men fant ut at det var veskemangel denne gangen og ombestilte timen for skifte av caliper. Dyrt ja spurte om det var vanlig at den ryker, ja ting kan skje var svaret . Har hatt bil så lenge skrudd en del sjøl aldri hatt lekk på caliper, begynner å lure på verkstedet (Autobjørn). hver gang det har vert service har det vert noe nytt i ettertid som ikke var der før service, ja unntatt første gangen jeg brukte de. har ikke lest så mye pent om de på nettet. Mulig jeg er litt paranoid etter hvert men føler at noen der har egen agenda for diselbiler det er noe som ikke stemmer lenger. mvh Jørgen Fromreide tlf 90895697

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-31 19:00:24 +0100

Paranoid jepp eller det. et jeg jo ikke så mye om men det er riktig så vanlig at en caliper lekker, skitt og salt kommet seg inn til stempel og fører ofte til både rust og lekkasjer så stakkars verkstedet ditt altså Autobjørn må du nok slippe fri her. Jeg kjenner ikke de men det du leser må man nok noen ganger ta med en klype salt og er man ikke enig så slår man av en prat eller kjører videre med sin lekkende caliper da det jo finnes andre verksteder også.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-31 21:25:01 +0100

Kamerat Wizard har helt rett, og ja, en caliper kan absolutt begynne å lekke, og ikke bare det, godset kan sogar sprekke - legio muligheter her! Ikke ofte det skjer, men MacMurphy er med oss hvor vi går! Når du - som meg - har hatt diverse biler opp gjennom ganske mange år - ja da tenker jeg at vi har en viktig ting felles: vi tar vare på bilene våre og kjører med vett! Det er en en god oppskrift for å holde MacMurphy på avtand! Men igjen: han er der hele tiden, og innimellom går ting i støkker for sånne som deg og meg også! Jeg har vel opplevd to hendelser med cailpere på rundt 45 år, så nei, det skjer ikke ofte! Men det skjer! Den første hendelsen var på en Laddis som var kjørt langt, attpå til var det en 1500 S med lavt serienummer - en av de første som ble produsert. Om det var barnesykdom eller ei, det kan vel diskuteres - kilden var lekkasje av den brutale sorten i caliperne foran. Greit nok, bilen hadde gjort nytta, og de to Laddisene jeg hadde i ettertid, var problemfrie - så kanhende det var en banesykdom!

Hendelse nummer to var av en annen karakter: på min kjære Passat B5 måtte jeg skifte en av caliperne bak - har ikke kjørelengden i hodet her og nå - men det var mellom 350 og 400' et sted. Jeg kjørte bilen til snaue 500' før den ble smadret av en trafikal idiot.

POENGET? Ting skjer - men som du forsåvidt er inne på - det skjer ikke ofte! Ellers er det som du sier, en gjeng med miljøfriker - kall dem gjerne brønnpissere - som får vondt i maven av oss som kjører diesel! Men la dem bare det - jeg kommer til å kjøre dieselbilen min så lenge jeg kan og litt til - og når jeg ikke klarer å kjøre mer - da går jeg over til tog på heltid! Ellers har jo også du en veldig god bil, kjør den videre med god samvittighet! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger