0

Hvorfor bruker min plugin hybrid bensin på el.modus

spurt 2021-10-23 08:03:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Min nye Tucson plugin hybrid bruker 0,38 liter pr mil når jeg kjører i el.modus. Forhandler sier at bensinmotoren går på tomgang under en del av kjøretiden. Jeg fylte tanken full og kunne kjøre 61 mil. Etter å ha kjørt 3,5 mil på strøm, viste gjenstående Distanse 51 mil ! Hvis dette skal være riktig har jeg blitt lurt til å tro at plugin hybrid skulle gi meg mulighet til å kjøre uten å forurense. Er det fler med samme erfaring med andre merker ? Kan jeg heve kjøpet på dette grunnlag ?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2021-10-23 16:01:56 +0100

updated 2021-10-23 16:02:35 +0100

Nei du kan nok ikke heve kjøpet fordi om du trodde du kjøpte noe annet enn du gjorde, det er faktisk ditt problem at du trodde kanskje både det ene og det andre men viser seg ikke å stemme med din tankegang her. Er det slik at det er en feil ved bilen og at de ved flere annledninger ikke klarer å fikse det så er det en annen sak. En plug inn hybrid har ikke spesiellt lang rekkevidde på el kraft alene og bensin motoren må derfor kjapt trø til for å lade batteriene spesiellt hvis de ikke er full ladet ved start kjøring. Du får nesten se på om kanskje en ren elbil er det riktige valget for deg da du tydeligvis ikke liker å forurense kloden vår og kudos for det.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2021-10-23 17:02:04 +0100

Ja, dette kan utmerket godt være helt som det skal være! Det avhenger i stor graf av hvordan designerne har tenkt når de speisifiserte bilens software og funksjonalitet....her hvordan ting og tang skal fungere i elektrisk modus. Si at du vil ha det varmt i bilen nå på høsten, termostaten på klima-anlegget i bilen står kanhende på 20 grader! På en hvilken som helst hybrid, ladbar eller ikke, må varmen komme et sted fra. varmekilden er den konvensjonelle motoren. For at den skal kunne levere varme, ja da må den liksom gå litt innimellom - om så bare på tomgang! Og siden bilen din vel har en benziner under panseret, ja da går det lett noen desiliter for å opprettholde denne varmen! Det er så enkelt som at dersom du skal holde si 20 grader inne i bilen ved en gitt temperatur, ja da kjølevæsken nødvendigvis holde en gitt temperatur! Da er det naturlig å sette opp bilens styringsystem sånn at du har denne varmen tilgjengelig. Tilsvarende vil motoren måtte gå for å holde kjølekomperessoren i gang på sommeren - igjen - hvor mye motoren må gå - det er avhengig av hvordan ting er satt opp - og hvorvidt kjølekompressoren er mekanisk drevet eller elektrisk drevet. Uansett: det medgår såvidt mye energi til å drifte dette at motoren ikke kan ta helt og holdent ferie! Og som Kamerat Wizard sier, når hybridbatteriene tappes, vil motoren før eller siden, helst før, måtte trø til for å lade batteriene. Sånn må det være, gitt det faktum at du ikke har spesielt stor batterikapasitet eller kjører med en lang skjøteledning som henger etter bilen!

Sånn er det bare, og uavhengig av hva forhandler og importør av bilen har funnet det for godt å opplyse om i sitt salgsmateriell og i salgsprosessen: en hybrid kan nok være LITT ja takk, begge deler, men siden batteripakka ikke har spesielt stor kapasitet: det er ikke en fullverdig elbil, det er en bil der du under gitte forutsetninger i noen grad kan kjøre elektrisk. Det er er rett og slett en bensin- eller dieselbil med en elektrisk hjelpemotor. Når du lader hjemme og kjører bilen i vanlig hybrodmodus, kan du oppnå et for alle praktiske hensyn, svært gunstig forbruk! At du også kan bruke den elektriske hjelpemotoren til å kjøre "rent elektrisk" en liten bit - jolly fine! Men glem aldri denne lille filletingen med at den konvensjonelle motoren trør til der biens styringsystem finner ut at nå må det er passende: det være seg når klima-anleggets oppsett tilsier det - eller hybrid-batteriene trenger påfyll. At Hyundai kan ha bestemt seg for at det er bedre for motoren å gå på tomgang i større eller litt mindre grad, ja det kan være for å sørge for at motoren er ready for fight - altså driftsvarm - når det blir behov for den - gjerne også at man ønsker å ha tilgjengelig varme i bilens kjølevæske for det tilfelle at du plutselig skulle bli frossen av deg og skrur opp termostaten et hakk eller tre! Btw ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger